تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:21
146 بازدید
کد خبر : 691

نام ۱۰ دانشگاه برتر در هوش مصنوعی/ کشورهای پیش‌رو در AI کدامند

نام ۱۰ دانشگاه برتر در هوش مصنوعی/ کشورهای پیش‌رو در AI کدامند

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نام ۱۰ دانشگاه برتر کشور در حوزه هوش مصنوعی (AI) و کشورهای پیش‌رو در این حوزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر انصاری در رویداد گرنت تحقیق و توسعه هوش مصنوعی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری‌های کلانی روی فناوری هوش مصنوعی کرده‌اند. به نحوی که کشورهای چین، آمریکا، بریتانیا، هند، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا و اسپانیا در لیست ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار دارند.

رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ایران نیز ۱۰ دانشگاه برتر در حوزه هوش مصنوعی شامل دانشگاه‌های آزاد، تهران، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، خواجه نصیرالدین طوسی، شیراز، تبریز و فردوسی مشهد می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده سرمایه گذاری‌ها در دنیا در حوزه هوش مصنوعی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، ادامه داد: پردازش و ذخیره سازی داده‌ها مبتنی بر توسعه هوش مصنوعی نیز در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد و ایجاد پلتفرم‌هایی برای حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه نیز بر این اساس در حال انجام است.

انصاری به پروژه ابررایانه سیمرغ به عنوان دستاورد پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اشاره کرد که خدمات لازم را به پژوهشگران ارائه می‌دهد و گفت: بعد از راه اندازی ابر رایانه سیمرغ، راه اندازی ابررایانه مریم در دستور کار این پژوهشگاه قرار گرفته است. علاوه بر این، پروژه دیگری در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی تعریف شده که در حد ابر رایانه سیمرغ است و پیش بینی می‌شود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه