تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 3:04
126 بازدید
کد خبر : 1463

هدفونی که از تصادف کاربر با خودرو جلوگیری می کند

هدفونی که از تصادف کاربر با خودرو جلوگیری می کند

نمونه اولیه هدفونی ابداع شده که دارای میکروفون های مینیاتوری است و با کمک هوش مصنوعی صدای اطراف کاربر را ردیابی می کند. به این ترتیب خطر نزدیک شدن خودرو به فرد را به او هشدار می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، بسیاری از افراد زمان راه رفتن به موبایل هایشان چشم دوخته اند. عده زیاد دیگری نیز هدفون به گوش دارند و نمی توانند هنگام گذر از خیابان متوجه خودروها شوند. با توجه به این موضوع محققان مشغول توسعه هدفون هایی هستند که نزدیک شدن خودروها را به کاربر هشدار می دهند.

البته هم اکنون دستگاه هایی مجهز به میکروفون وجود دارند که در اماکن پر سروصدا هدفون های طرف سوم را به طور فعال خاموش می کنند. اما آنها  خالی از اشکال نیستند گاهی اوقات امکان دارد این دستگاه ها  در خیابان های شلوغ و حتی هنگامیکه کاربر در معرض خطر قرار ندارد به طور مداوم هدفون را خاموش کنند. از سوی دیگر گاهی اوقات ممکن است کاربر خیلی دیر متوجه بی صدا شدن هدفون و خطر تصادف با خودرو شود.

اما هدفون جدید این مشکل را برطرف می کند. محققان «انیستیتو داتا ساینس» در دانشگاه کلمبیا با همکاری محققان دانشگاه های کارولینای شمالی و کالج بارنارد در نیویورک این گجت را ابداع کرده اند.

نمونه اولیه این هدفون دارای چند میکروفون مینیاتوری است که اصوات در اطراف کاربر را ردیابی و اطلاعات صوتی را به یک اپلیکیشن مبتنی بر ماشین یادگیری در موبایل فرد منتقل می کنند. این اپلیکیشن به طور خودکار اصوات دریافتی را با مخزن صوت هایی که با آن آموزش دیده، مقایسه و خودروهایی که به فرد نزدیک می شوند را شناسایی می کند. هنگامیکه این اصوات ردیابی شوند، پیام هشداری با یک زنگ مخصوص به صدا در می آید. این زنگ هشدار طوری طراحی شده تا در محیط های شلوغ توجه کاربران را به خود جلب کند.

کل این سیستم با یک باتری کوچک فعال می شود و تولید آن ارزان خواهد بود. در حال حاضر فناوری مذکور در آزمایشگاه و همچنین در خیابان های نیویورک آزمایش می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه