تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:50
289 بازدید
کد خبر : 1227

هوش مصنوعی بر فاصله گذاری اجتماعی در آمازون نظارت می کند

هوش مصنوعی بر فاصله گذاری اجتماعی در آمازون نظارت می کند

آمازون سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی در انبارها و دفاتر خود به کار گرفته که با رصد تردد کارگران و کارمندان قوانین فاصله گذاری اجتماعی را ترویج می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، آمازون یک سیستم ردیابی مبتنی بر هوش مصنوعی در انبارها و دفاتر کاری خود به کار گرفته که وظیفه آن نظارت بر اجرای قوانین فاصله گذاری اجتماعی  در جهت کنترل شیوع ویروس کرونا است.

این سیستم  که دستیار فاصله گذاری( Distance Assistant) نام دارد با استفاده از ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین های نظارتی  به شناسایی مناطق شلوغ  در تاسیسات مختلف آمازون کمک می کند. در حقیقت این سیستم  تردد کارمندان و کارگران در محیط های کاری را رصد می کند.

از سوی دیگر مانیتورهایی در سراسر تاسیسات مختلف نصب شده اند که به کارگران و کارمندان یادآوری می کند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. اگر کاربران فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند در نمایشگر با دایره سبز نشان داده می شوند. در صورت رعایت نشدن این قوانین از سوی کارگر، وی با دایره قرمز رنگ در نمایشگر مشخص می شود.

این سیستم در حالی ارائه شده که آمازون به عنوان  بزرگترین خرده فروشی آنلاین جهان با فشار قانونگذاران آمریکایی و اتحادیه های کارگری روبرو است و متهم شده که به اندازه کافی برای ایمن نگه داشتن کارگران در مقابل ویروس کرونا تلاش نمی کند.

ماه قبل جف بزوس مدیر ارشد اجرایی آمازون نیز اعلام کرد ۴ میلیارد دلار بوجه صرف هزینه های مرتبط با ویروس کرونا  می کند از جمله ایجاد یک فناوری جدید که محیط کاری را ایمن تر می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه