تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 تیر 1401 - 6:15
121 بازدید
کد خبر : 2092

هوش مصنوعی چین ذهن‌خوانی می‌کند

هوش مصنوعی چین ذهن‌خوانی می‌کند

براساس یک گزارش جدید، دولت چین در حال اجرای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برای نظارت بر ذهن ده‌ها تن از مقامات حزب کمونیست برای ارزیابی وفاداری آن‌ها است. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان چینی ادعا کردند که نرم افزاری را توسعه داده‌اند که می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی را به دقت

براساس یک گزارش جدید، دولت چین در حال اجرای هوش مصنوعی پیشرفته‌ای برای نظارت بر ذهن ده‌ها تن از مقامات حزب کمونیست برای ارزیابی وفاداری آن‌ها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، محققان چینی ادعا کردند که نرم افزاری را توسعه داده‌اند که می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی را به دقت تجزیه و تحلیل کند تا بررسی کند که آیا افراد به “اندیشه و آموزه‌های سیاسی” توجه دارند یا خیر.

پلیس چین در دهه گذشته با استفاده از کلان‌ داده‌ها، یادگیری ماشینی، فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی به شدت ارتقا یافته است.

به گفته “دیدی تانگ”(Didi Tang)، خبرنگار تایمز در پکن، این سیستم توسط محققان مرکز جامع علوم ملی هفئی(Hefei) توسعه یافته است.

این هوش مصنوعی می‌تواند حالات چهره و امواج مغزی اعضای حزب کمونیست را تجزیه و تحلیل کند تا مشخص شود که آنها تا چه اندازه پذیرای “آموزش فکری”(thought education) هستند.

تانگ می‌گوید که این فناوری در مقاله‌ای که در اول ژوئیه در اینترنت آپلود شد و مدت کوتاهی پس از آن حذف شد، به تفصیل شرح داده شده بود.

بر طبق این مقاله: این سیستم از یک سو می‌تواند نحوه پذیرش اندیشه‌ها و آموزش‌های سیاسی توسط اعضا را مشخص کند و از سوی دیگر، داده‌های واقعی را برای آموزش فکری و سیاسی فراهم کند تا بتوان آن را بهبود بخشید.

ویدئویی که همراه با این مقاله منتشر و سپس حذف شد، ورود یک محقق را به یک کیوسک نشان می‌داد، که رو به روی یک صفحه می‌نشیند و به مقالاتی در مورد سیاست‌ها و دستاوردهای حزب نگاه می‌کند. مشخص نیست که آیا فناوری خواندن امواج مغزی در کیوسک قرار دارد یا خیر، یا اینکه چگونه این سیستم برای نظارت بر میلیون‌ها عضو حزب کمونیست در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد چین پیش از این نیز از سیستم‌هایی برای خواندن امواج مغزی افراد استفاده کرده است. براساس گزارشی از ساوت چاینا مورنینگ پست، این کشور در سال ۲۰۱۸، گزارش داد که از فناوری اسکن مغز بر روی کارگران کارخانه‌ای در هانگژو استفاده می‌کند.

این سیستم شامل استفاده از کلاه‌هایی برای ارزیابی احساسات کارگرها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص احساساتی مانند افسردگی، اضطراب یا خشم بود.

سال گذشته نیز فاش شد که چین یک دادستان هوش مصنوعی ایجاد کرده است که می‌تواند با دقت بیش از ۹۷ درصد افراد را متهم به جرایم کند. این سیستم که با استفاده از ۱۷ هزار پرونده واقعی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ آموزش داده شده و قادر به شناسایی هشت جنایت رایج در شانگهای است. این اتهامات شامل جعل کارت اعتباری، جرایم مربوط به قمار، رانندگی خطرناک، دزدی، کلاهبرداری و آسیب‌رساندن عمدی و ممانعت از انجام وظایف رسمی است.

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه