تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:54
262 بازدید
کد خبر : 1297

پیش بینی نیاز کرونایی ها به دستگاه تنفس مصنوعی با هوش مصنوعی

پیش بینی نیاز کرونایی ها به دستگاه تنفس مصنوعی با هوش مصنوعی

محققان دانشگاه کپنهاگ از هوش مصنوعی برای برآورد اینکه کدامیک از افراد مبتلا به کرونا به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند، استفاده کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نکست وب، سیستم هوش مصنوعی تازه ای که بدین منظور ابداع شده به پزشکان کمک می‌کند تا علائم ابتلاء به کرونا را در افراد مختلف به طور دقیق شناسایی کنند و بر همین اساس مشخص می‌شود که چه اشخاصی به طور حاد به کرونا مبتلا شده و بیش از سایرین به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی نیاز دارند.

با استفاده از ابزار یادشده برنامه ریزی برای تخصیص دستگاه تنفس مصنوعی به بیماران مختلف با سهولت بیشتری انجام می‌شود و اختصاص منابع بدون اتلاف وقت و سرمایه صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است که علائم ابتلاء به بیماری کرونا در بیماران بسیار گسترده و متنوع است و این علائم در روزهای مختلف کاهش یافته و گاهی ناگهان تشدید می‌شوند. همین مساله از یک سو و ناشناخته ماندن بسیاری از ویژگی‌ها و خصوصیات رفتاری ویروس کرونا از سوی دیگر باعث می‌شود تا تصمیم گیری در مورد شیوه‌های درمانی مناسب و ضرورت استفاده از دستگاه‌های گران قیمت و کمیابی همچون دستگاه تنفس مصنوعی با دشواری و سردرگمی مواجه باشد.

سیستم هوش مصنوعی محققان دانمارکی با بررسی انبوهی از آزمایش‌های اشعه ایکس، سوابق درمانی، بررسی آزمایش‌ها و نسخه‌های متنوع بیماران مبتلا به کرونا و غیره توانسته به مدلی برای تصمیم گیری قاطع در مورد نحوه اختصاص دستگاه تنفس مصنوعی به این بیماران دست یابد.

داده‌های یادشده در اختیار یک ابررایانه قرار می‌گیرند و ابررایانه بعد از پردازش اطلاعات مذکور به پزشکان اعلام می‌کند که دستگاه تنفس مصنوعی را به بیمار بررسی شده متصل کنند یا خیر. پیش از این سیستم مشابهی در کشور چین مورد استفاده قرار گرفته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.