تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:36
143 بازدید
کد خبر : 979

کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» منتشر شد

کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» منتشر شد

کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» نوشته جیسون ویتاکر با ترجمه مینو میرزایی توسط انتشارات ثانیه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «هوش مصنوعی و آینده روزنامه‌نگاری» نوشته جیسون ویتاکر به‌تازگی با ترجمه مینو میرزایی توسط انتشارات ثانیه منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۹ توسط انتشارات راتلج منتشر شد.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید بسیاری از دیدگاه‌های انتقادی در مورد غول‌های فناوری را در اثر خود معرفی کرده و این‌مساله را تشریح کرده که فناوری چگونه الگوهای رفتاری ما را تغییر می‌دهد، به‌ویژه با در نظرگرفتن این‌مسئله که ما روزنامه‌نگاری را چه‌طور به کار می‌گیریم.

ویتاکر معتقد است تغییر مسیر از تولیدکنندگان رسانه به توزیع‌کنندگان، عواقب فوق‌العاده مهمی در آینده روزنامه‌نگاری داشته، اما این گفته به‌معنی قصد شرکت‌های فناوری‌بزرگ برای خرد کردن رسانه‌ها نیست. هرچند یکی از نتایج آن، از بین رفتن اعتماد به نفس در رسانه‌های اصلی بوده که نشان می‌دهد حوزه عمومی تا چه‌حد ناپایدار است؛ به‌ویژه در آشوب‌های وسیعی که در برابر عقاید ریشه‌دار، شکل می‌گیرند، مانند آنچه که در رای‌گیری برای برگزیت یا انتخاب دونالدترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور رخ داد.

از جمله‌مسائلی که ویتاکر در این‌کتاب تشریح کرده، دلایل نهایی مشکلات حوزه عمومی در رسانه‌های قدیمی است.

این‌کتاب با ۲۶۸ صفحه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه