تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:42
242 بازدید
کد خبر : 1077

گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان ارائه کرد

گوگل هشدار مخصوص ناشنوایان ارائه کرد

گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی قابلیت جدیدی در سیستم اندروید برای کاربران ناشنوا ارائه کرده که در صورت گریه نوزاد یا به صدا درآمدن زنگ هشدار آتش سوزی، به کاربر هشدار می دهد.

 در وبه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، گوگل برای کاربران ناشنوا ویژگی جدیدی در اندروید اضافه کرده که درصورت بازماندن شیر آب، پارس کردن سگ یا به صدار درآمدن زنگ هشدار آتش سوزی، آنها را مطلع کند.

 کاربران به وسیله نوتیفیکیشن هایی که روی نمایشگر ظاهر می شود، ویبره موبایل یا روشن شدن فلش دوربین چنین پیام هشداری را دریافت می کنند.

 هرچند گوگل اعلام کرده  این «نوتیفیکیشن های صوتی»(Sound Notifications) برای کاربران ناشنوا طراحی شده اند، اما برای  افرادی که هدفون استفاده می کنند یا حواسشان پرت است، نیز کاربردی هستند.

«نوتیفیکیشن های صوتی» با استفاده از ماشین یادگیری توسعه یافته اند و از میکرفون موبایل برای اشناسایی سروصداهای مختلف از جمله گریه نوزاد، صدای فریاد ، جریان آب، زنگ هشدار آتش سوزی، آژیرهای مختلف، ضربه به در و صدای زنگ تلفن  استفاده می کنند.

کاربر می تواند اصواتی را انتخاب و برای آنها پیام هشدار دریافت کند. البته شیوه دریافت پیام هشدار نیز توسط کاربر قابل تنظیم است. همچنین گوگل تاکید دارد این قابلیت سروصدای پس زمینه یا محتورات افراد را ارسال نمی کندو تمام اصوات در دستگاه پردازش می شوند.

قابلیت مذکور علاوه بر موبایل های اندروید، روی ساعت های هوشمند مجهز به Wear OS نیز فعال می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه