تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مرداد 1402 - 6:20
142 بازدید
کد خبر : 4045

آموزش هوش مصنوعی به روابط عمومی و اصحاب رسانه

آموزش هوش مصنوعی به روابط عمومی و اصحاب رسانه

ایسنا/خراسان جنوبی دکترای تجارت الکترونیک و متخصص هوش مصنوعی اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در کشور، ضرورت آموزش هوش مصنوعی به منظور ارتقاء هوشمندسازی روابط عمومی و رسانه های استان را در در دستور کار خود قرار داده است و این مهمترین گام در این حوزه است مرتضی شیخ زاده،

ایسنا/خراسان جنوبی دکترای تجارت الکترونیک و متخصص هوش مصنوعی اظهار کرد: خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در کشور، ضرورت آموزش هوش مصنوعی به منظور ارتقاء هوشمندسازی روابط عمومی و رسانه های استان را در در دستور کار خود قرار داده است و این مهمترین گام در این حوزه است

مرتضی شیخ زاده، امروز دوشنبه ۲۳ مرداد در اولین دوره تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی و رسانه، که به همت خبرگزاری ایسنای خراسان جنوبی و استانداری استان برگزار شد، به رسانه‌های گروهی گفت: در شرایطی که جهان پیش رو به خصوص فضای مجازی با بهره مندی از ابزارهای هوش مصنوعی در شرف تغییراتی گسترده است، حرکت منسجم استان خراسان جنوبی در راستای فرهنگ سازی این تکنولوژی در حوزه رسانه و روابط عمومی، شایسته تغییر است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی امروز بر هیچ کس پوشیده نیست و پرداختن تخصصی به این موضوع و کسب مهارت در این راستا امروز به یک تکلیف شرعی بدل گردیده است.

شیخ زاده ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت فضای مجازی، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری “دشمن از طریق تولید و ترویج شبهات و همچنین تولید محتوای ضد عفت و حیا به دنبال انحراف جوانان مؤمن و سالم از اصل دین است” و امروز این اقدامات دشمن از طریق ابزارهای هوش مصنوعی و با مهندسی رسانه‌ای با ساختار جنگ سرد هدایت و کنترل می‌شود.

سخنگوی سابق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با اشاره به قابلیت‌های ضروری برای یک پلتفرم هوش مصنوعی، افزود: پاسخگویی، معنادهی، درک کردن، تجزیه، تحلیل و یادگیری از جمله مهم‌ترین قابلیت‌هاست. در واقع هوش مصنوعی می‌تواند به موقعیت‌های از قبل تعریف نشده با اطلاعات بسیار بالا و براساس بانک دانش پاسخ دهد.

این متخصص هوش مصنوعی ادامه داد: با کمک هوش مصنوعی درک تمایزها و شباهت‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نتیجه گیری آسان تر بوده چرا که هوش مصنوعی به معنای توانمندی آموزش دیدن، آموختن و برقراری ارتباط دو طرفه با مخاطب سیستم است. 

شیخ زاده با بیان اینکه هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های پویا و در حال تکامل در علم کامپیوتر است و دستاوردهای بسیاری در این زمینه به دست آمده که در قلمروهای مختلف علمی و تکنولوژیک اثرگذار بوده‌اند، تصریح کرد: هوش مصنوعی در حوزه‌های پزشکی، بازی، خودروهای بدون راننده، پردازش زبان طبیعی، تجارت، آموزش، پژوهش در داروسازی، صنعت، امنیت، روابط عمومی و تولید محتوا، تحلیل احساسات، آموزش ماشینی، صوت و موسیقی، تصویربرداری و ویدئو و مواردی دیگر اثرگذار بوده و در سال‌های آتی شاهد پیشرفت های شگرفی در این حوزه ها خواهیم بود.

وی بیان کرد: روابط عمومی هوشمند و نوین مفهومی است که به استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای مدرن به ویژه هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در حوزه روابط عمومی اشاره دارد و در این رویکرد به جای استفاده سنتی و انجام فعالیت‌ها به شیوه قدیمی، با استفاده از داده‌ها، الگوریتم‌ها و مدل‌های پیشرفته تصمیماتی دقیق تر و مؤثرتر اتخاذ می‌شود. 

این متخصص هوش مصنوعی ادامه داد: مهم ترین وظایف روابط عمومی یک سازمان دولتی، شامل ارتباطات مطبوعاتی، اطلاع رسانی، برنامه ریزی کمپین‌ها، مدیریت بحران، برگزاری رویدادها، ارتباط با مخاطبان، تقویت تصویر سازمان، ترویج فرهنگ سازمانی، آموزش کارکنان و نظارت و ارزیابی است. 

شیخ زاده با بیان اینکه کسب اطلاعات، مسئولیت‌ها و ارتباطات اجتماعی و تبلیغات از جمله کارکردهای روابط عمومی از نگاه جهانی است، افزود: نقش هوش مصنوعی در حفاظت از داده‌های روابط عمومی، تشخیص نفوذ، پیش بینی تهدیدات، کاهش خطای انسانی، امنیت فیزیکی و تعامل با سایر سیستم‌ها نقشی چشمگیر است. 

وی افزود: رصد و پایش محتوا در روابط عمومی هوشمند به استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر محتوای مرتبط با سازمان یا موضوع خاص در منابع مختلف از جمله رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و دیگر پلتفرم‌ها اشاره دارد. 

شیخ زاده ادامه داد: امکانات هوش مصنوعی در رصد و پایش محتوا شامل تشخیص الگوها،‌ تحلیل احساسات، پاسخ سریع، شناسایی موضوعات مرتبط و پیش بینی گرایش‌ها تعریف شده است. 

وی با اشاره به اینکه کاربرد هوش مصنوعی باعث افزایش ۸۴ درصدی بازدهی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی دو پدیده نسبتاً جدید هستند که در سال‌های اخیر تاثیر زیادی بر زندگی روزمره مردم و کسب و کارها داشته‌اند و ادغام هوش مصنوعی با رسانه‌های اجتماعی منجر به تحولات و پیشرفت‌های جدیدی شده است.

شیخ زاده بیان کرد: هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی نقاط ضعف و تهدیدات امنیتی در پلتفرم‌های اجتماعی کمک کند و در نتیجه به ارتقای امنیت کاربران بپردازد. با استفاده از تکنیک‌های تحلیل شبکه، هوش مصنوعی می‌تواند ارتباطات و ارتباطات میان کاربران را مطالعه و تحلیل کند تا بفهمد چگونه اطلاعات در یک شبکه اجتماعی منتشر می‌شوند. 

این دکترای تجارت الکترونیک با بیان اینکه یکی از چالش‌های رسانه‌های اجتماعی حضور پروفایل‌های جعلی یا ربات‌هاست و با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان این پروفایل‌ها را با دقت بیشتری تشخیص داد و از طرفی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌توان به صورت خودکار، محتوای نامناسب و یا مضر را تشخیص داده و آن را مسدود یا حذف کرد. 

دوره آموزشی هوش مصنوعی ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی و اصحاب رسانه خراسان جنوبی امروز ۲۳ مردادماه در محل سالن کنفرانس شهید رجایی استانداری خراسان جنوبی و با حضور رئیس سازمان فناوری اطلاعات استان به عنوان متولی دولتی حوزه فناوری اطلاعات در کنار اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و با حضور قریب به ۱۰۰ نفر از کارشناسان و مدیران روابط عمومی و اصحاب رسانه خراسان جنوبی، برگزار شد.

در مراسم افتتاح این دوره آموزشی، مهدی مرادی؛ مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری به همراه سیدمحمدحسین سیدکاشی؛ رئیس جهاددانشگاهی استان در خصوص اهمیت هوش مصنوعی و ضرورت پرداختن به موضوع روابط عمومی هوشمند سخنرانی کردند.

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.