تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 6:15
163 بازدید
کد خبر : 3851

آیا طراحی سایت با هوش مصنوعی آخرین راه حل طراحی سایت است؟

آیا طراحی سایت با هوش مصنوعی آخرین راه حل طراحی سایت است؟

تاکنون روش‌های زیادی برای طراحی سایت ارائه شده است و افراد همیشه به دنبال ساده‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی یک سایت بوده‌اند. یکی از روش‌هایی که از دیرباز برای طراحی سایت وجود داشته و نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد، طراحی سایت با کدنویسی است. با این وجود طراحی سایت با کدنویسی خروجی خوبی

تاکنون روش‌های زیادی برای طراحی سایت ارائه شده است و افراد همیشه به دنبال ساده‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی یک سایت بوده‌اند. یکی از روش‌هایی که از دیرباز برای طراحی سایت وجود داشته و نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد، طراحی سایت با کدنویسی است. با این وجود طراحی سایت با کدنویسی خروجی خوبی دارد و امکان طراحی سایت‌های حرفه‌ای با قابلیت سفارشی‌سازی بالا را فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از راست چین، در ۲۰ سال اخیر سیستم‌های مدیریت محتوا توانسته‌اند تا حد زیادی جایگزین طراحی سایت با کدنویسی باشند. اما احتمالاً در ماه‌های اخیر اخبار طراحی سایت با هوش مصنوعی را هم شنیده‌اید. هوش مصنوعی (ai) در همه زمینه‌ها ورود کرده و طراحی سایت هم از آن بی‌نصیب نمانده است. در این مطلب درباره طراحی سایت با هوش مصنوعی، مراحل و معایب آن صحبت می‌کنیم و در انتها به طراحی سایت با وردپرس اشاره می‌کنیم.

طراحی سایت با هوش مصنوعی چیست؟

اگر شما صاحب کسب و کار، طراح سایت یا توسعه‌دهنده وب هستید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانید فقط در عرض چند دقیقه انواع سایت را راه‌اندازی کنید. برای ساخت سایت رایگان با هوش مصنوعی از ابزارهای متنوعی که شامل تولید نام دامنه، تولید محتوا، طراحی لوگو و طراحی سایت هستند بهره ببرید. در بخش بعدی با ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی آشنا می‌شوید.

ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی

در این بخش بهترین سایت ساخت هوش مصنوعی و سایر سایت‌هایی که به طراحی بهتر صفحات کمک می‌کنند را معرفی می‌کنیم:

۱. ابزار DomainWheel؛ پیشنهاد برای دامنه

قدم اول برای طراحی هر سایت انتخاب دامنه است. ابزار رایگان DomainWhee یک تولیدکننده نام دامنه است که پیشنهادات خوبی را ارائه می‌کند. فقط کافی است کلید واژه یا عبارت موردنظرتان را وارد کنید تا در چند ثانیه چند نام دامنه را ارائه دهد.

۲. ابزار wix؛ طراحی سایت با هوش مصنوعی

یکی از بهترین ابزار هوش مصنوعی برای طراحی سایت، wix.com است. با این سایت شما نیاز به هاست نخواهید داشت. در واقع فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدون دانش کدنویسی و تنها با ارائه برخی اطلاعات جزئی طی مراحل زیر سایت خود را طراحی کنید.

  1. انتخاب نوع سایت فروشگاهی، وبلاگی، شرکتی و غیره
  2. وارد کردن نام سایت
  3. انتخاب تمپلیت سایت
  4. انتخاب لوگو، آدرس سایت، ایمیل و غیره
  5. انتخاب رنگ‌بندی سایت و فونت سایت
  6. انتخاب طرح صفحه اصلی
  7. انتخاب صفحات موردنیاز مثل صفحه درباره ما، تماس با ما، سؤالات متداول و امکانات موردنیاز مثل سیستم رزرو، انجمن و غیره

آیا طراحی سایت با هوش مصنوعی آخرین راه حل طراحی سایت است؟

بعد از اینکه اطلاعات بالا را وارد کردید وارد پیشخوان شوید و تمامی متون، فهرست‌ها، صفحات محصول، وبلاگ، دکمه، تصاویر، ویدیو و هر چیز دیگری را که نیاز است، اصلاح کنید. برای انتشار سایت خود، دکمه publish را بزنید، توجه کنید که قبل از این اقدامات باید دامنه ثبت کنید.

سایت‌های دیگری مانند Yola، kleap ، uizard نیز برای طراحی سایت با هوش مصنوعی به کار می‌روند.

۳. طراحی تصویر با هوش مصنوعی

سایت‌هایی مثل canva و midjourney برای طراحی تصاویر و اینفوگرافی با هوش مصنوعی به کار می‌روند. فقط کافی است در این سایت‌ها عضو شوید و با ارائه دستورات مخصوص یا جزییات تصویری که می‌خواهید عکس موردنظر را بسازید.

۴. تولید محتوا با chatgpt برای طراحی سایت با هوش مصنوعی

یکی از مراحل طراحی سایت با هوش مصنوعی، تولید محتوا برای صفحات مختلف سایت مثل وبلاگ است. chatgpt (چت جی پی تی) برای تولید محتوای جذاب در سایت کمکتان می‌کند. برای طراحی سایت با chatgpt باید با استفاده از شماره مجازی در سایت Openai عضو شوید.

بعد از ورود می‌توانید از چت جی پی تی درخواست کنید تا یک طرح یا layout برای سایت شما با موضوع موردنظرتان بدهد. به این ترتیب chatgpt یک سناریو برای صفحات موردنیاز و محتوایی که هر صفحه باید داشته باشد را ارائه می‌دهد.

در تصویر زیر از چت جی پی تی درخواست شده که یک طرح برای ۵ صفحه مهم سایت طراحی لباس پیشنهاد بدهد.

آیا طراحی سایت با هوش مصنوعی آخرین راه حل طراحی سایت است؟

به علاوه از این چت بات هوش مصنوعی بخواهید تا چند موضوع وبلاگ برای سایت شما بدهد و بعد از اینکه موضوعات را ارائه داد درخواست کنید برای موضوع موردنظر مقاله بنویسد.

ابزارهای متنوعی برای استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت وجود دارند که ۱۰web نیز یکی از بهترین سایت‌ سازهای هوش مصنوعی برای سایت وردپرسی است.

معایب طراحی سایت با هوش مصنوعی

شاید هوش مصنوعی بتواند یک سایت معمولی را برای شما طراحی کند اما در نهایت نیاز است که خودتان صفحات را طراحی و سفارشی‌سازی کنید؛ برای مثال wix تنها یک قالب طراحی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد که امکانات محدودی هم برای سفارشی‌سازی سایت دارد. در این بخش به مشکلاتی اشاره می‌کنیم که ساخت سایت رایگان با هوش مصنوعی دارد.

  • خرید پلن برای استفاده کامل از امکانات: اگر بخواهید دامنه دلخواه خود را ثبت کنید حتماً نیاز به خرید پلن‌های سالیانه دارید که باید هزینه دلاری پرداخت کنید.
  • محدودیت استفاده از امکانات: یکی دیگر از مشکلات طراحی سایت با هوش مصنوعی محدودیت در استفاده از آنها است که اگر از یک تعداد بیشتر درخواست داشته باشید باید هزینه سالیانه دلاری پرداخت کنید. مثلاً بعد از ساخت تصویر و اینفوگرافی با سایت canva باید هزینه دلاری پرداخت کنید تا بتوانید فایل تصویر را دانلود کنید.
  • امکان سفارشی‌سازی کم: اگر امکانات حرفه‌ای از سایت‌های هوش مصنوعی بخواهید بسته به نیازتان ممکن است نتوانند این امکانات را برای شما فراهم کنند. مثلاً برای صدور فاکتور در سایت فروشگاهی سایت سازهای هوش مصنوعی این قابلیت را ندارند.
  • مشکل سئو سایت و رتبه‌بندی در نتایج جستجو: ابزاری مثل wix تا حد امکان بهینه‌سازی موتورهای جستجو را برای شما فراهم می‌کند اما به صورت حرفه‌ای نمی‌تواند به بهبود رتبه صفحات شما کمک کنند.

به علاوه ابزار طراحی سایت با هوش مصنوعی امکانات کافی برای ویرایش صفحات به صورت حرفه‌ای را ندارند.

طراحی سایت با وردپرس راه حل جایگزین طراحی سایت با هوش مصنوعی

یکی از راه‌های طراحی سایت، سیستم‌های مدیریت محتوا هستند که محدودیت‌های هوش مصنوعی را ندارند و شما به راحتی می‌توانید سایت خود را بدون دانش کدنویسی با هزینه مناسب و به سرعت راه‌اندازی کنید. وردپرس قالب‌ها و افزونه‌های متنوعی را برای طراحی سایت ارائه می‌دهد. با خرید قالب وردپرس (https://www.rtl-theme.com/) و نصب سریع آن با بسته نصبی، سایت خود را مشابه با دموی قالب بالا بیاورید و سپس آن را سفارشی‌سازی کنید.

شاید بپرسید چرا باید از افزونه‌های وردپرسی استفاده کرد؟ افزونه‌ها یا پلاگین‌های وردپرسی مجموعه‌ای از امکانات را برای سایت شما فراهم می‌کنند، مثلاً در یک سایت فروشگاهی، شما برای چیدمان صفحاتتان و طراحی یک سایت حرفه‌ای نیاز به افزونه‌های صفحه‌ساز دارید. صفحه‌سازهایی مانند ویژوال کامپوزر المان‌هایی را ارائه می‌دهند که با استفاده از آنها می‌توانید هر چیزی که بخواهید را در یک صفحه قرار دهید. المان‌هایی مانند اسلایدر مطالب، جداکننده‌ها، نوار پیشرفت، انواع تب، بلاک متنی، نمودارها، گالری تصاویر و غیره را ارائه می‌دهند. به علاوه طرح‌ها و قالب‌های آماده‌ای برای طراحی بخش‌های مختلف سایت مثل هدر، فوتر، لندینگ پیج ارائه می‌دهند که سرعت شما را در طراحی سایت بالا می‌برد.

یکی دیگر از ایراداتی که طراحی سایت با هوش مصنوعی دارد عدم وجود امکانات برای بهبود سئو سایت است. همانطور که اشاره شد افزونه‌های وردپرس در راستای هر چه حرفه‌ای‌تر کردن طراحی سایت با این cms ارائه شده‌اند. یکی دیگر از افزونه‌های مهم وردپرسی برای بهبود سئو سایت افزونه یواست سئو است. این افزونه امکاناتی مانند پیشنهاد هوشمند لینک داخلی، بررسی صفحات (برگه‌ها و نوشته‌ها) از نظر سئو، تحلیل محتوا، نقشه سایت، ایجاد ریدایرکت و بسیاری امکانات دیگر را ارائه می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مزایا و معایبی دارد که آنها را برشمردیم یکی از معایب آن هزینه‌های دلاری و امکانات سفارشی‌سازی کم بود. با قالب‌ها و افزونه‌های وردپرسی دیگر مشکل سفارشی‌سازی و محدودیت‌های هوش مصنوعی را نخواهید داشت.

انتهای رپرتاژ آگهی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.