تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 22:25
154 بازدید
کد خبر : 3628

استقرار رویکرد دانشگاه علوم پزشکی ایران مبتنی بر هوش مصنوعی

استقرار رویکرد دانشگاه علوم پزشکی ایران مبتنی بر هوش مصنوعی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره جایگاه مقتدارانه ایران اسلامی در منطقه و جهان، گفت: هوش مصنوعی مهم ترین چالش دنیای امروز و موضوع رقابت کشورها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر عبدالرضا پازوکی ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ در آغاز نشست برنامه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: ایران اسلامی بعد از انقلاب ۵۷ همواره در معرض تهدیدها، دشمنی ها و تحریم ها بوده است اما اکنون شاهد این هستیم که کشورمان در مقتدرانه ترین موقعیت خودش در منطقه و جهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در طول این چهل و چهار سال علاوه بر اقتدار نظامی، شاهد دستاوردهای علمی فراوانی در حوزه مختلف به ویژه پزشکی بوده ایم، افزود: هوش مصنوعی مهم ترین چالش دنیای امروز و موضوع رقابت کشورها است.

پازوکی گفت: ما نیز در دانشگاه علوم پزشکی ایران با قرار دادن استقرار رویکرد دانشگاه الکترونیک مبتنی بر فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی به عنوان یکی از سیاست های راهبردی در این مسیر حرکت می کنیم و فعالیت های خوبی نیز در این حوزه انجام شده است.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی ایران با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیتی بالغ بر ۵ میلیون و پانصد هزار نفر که این جمعیت در روز به هشت میلیون نیز می رسد و همچنین اقامت هشتصد هزار تبعه خارجی در غرب استان تهران، پر جمعیت ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور به حساب می آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: تقویت و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی با هدف تحقق عدالت در سلامت با حمایت ویژه از سیاست های جمعیتی، یکی دیگر از سیاستهای راهبردی است که در دانشگاه علوم پزشکی ایران پیگیری می شود.

وی حرکت به سمت دانشگاه های نسل نو، بین المللی سازی و خلق ثروت برای کاهش وابستگی به بودجه های دولتی با حمایت از اعضای هیات علمی و شرکت های دانش بنیان به عنوان سه سیاست راهبردی دیگرد برشمرد و افزود: به منظور تحقق سایت چابک سازی سازمانی باید فراتر از چارچوب ها به دنبال بهره مندی از ظرفیت بخش های غیر دولتی و خیرین باشیم.

پازوکی با اشاره به اهمیت پرورش دانشجوی با بصیرت، گفت: علمی را می خواهیم که در راستای اهداف الهی و انسانی باشد و تلاش می کنیم تا فارع التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی ایران یک متخصص همه جانبه بوده و دغدغه پاسخگویی به نیازهای مردم را داشته باشند.

نشست دو روزه برنامه عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی ایران شنبه بیستم و یکشنبه بیست و یکم خرداد ۱۴۰۲ در خزرآباد ساری در حال برگزاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.