تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 7:51
69 بازدید
کد خبر : 4521

اندازه‌گیری کالری وعده غذایی تنها با ثبت یک عکس

اندازه‌گیری کالری وعده غذایی تنها با ثبت یک عکس

یک اپلیکیشن جدید تنها با ثبت یک تصویر می‌تواند بگوید دقیقا چه مقدار کالری در غذای شما وجود دارد. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، تعداد بی‌نهایتی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. اما اکنون یکی از آن‌ها ادعا می‌کند که می‌تواند به شما بگوید دقیقا

یک اپلیکیشن جدید تنها با ثبت یک تصویر می‌تواند بگوید دقیقا چه مقدار کالری در غذای شما وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، تعداد بی‌نهایتی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. اما اکنون یکی از آن‌ها ادعا می‌کند که می‌تواند به شما بگوید دقیقا چه مقدار کالری در غذای شما وجود دارد و این کار را تنها با ثبت یک عکس از آنچه می‌خورید، انجام می‌دهد.

اپلیکیشن Healthify از شما می‌خواهد که از وعده‌های غذایی خود عکس بگیرید.

این اپلیکیشن با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند نوع غذای موجود در بشقاب شما و همچنین مقدار آن را تشخیص دهد تا آن را تجزیه و تحلیل کند. نسخه جدیدی از این اپلیکیشن که در روزهای آینده در بریتانیا عرضه خواهد شد، دارای یک قابلیت به نام اسنپ ۲.۰ است.

کاربران از غذای خود عکس می‌گیرند و اپلیکیشن، غذاهای مختلف را در یک بشقاب شناسایی می‌کند. آنها می‌توانند نتایج را در صورتی که برنامه در مورد اندازه غذا یا نوع آن نادرست عمل کرده باشد، تغییر دهند. سپس کالری، پروتئین، چربی، کربوهیدرات و فیبر محاسبه می‌شود. با گذشت زمان، برنامه بر اساس عادات غذایی فرد، در تشخیص آنچه که خورده بهتر می‌شود.

توشار واشیشت (Tushar Vashisht)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت این اپلیکیشن که در هند مستقر است، می‌گوید: این اپلیکیشن می‌تواند بیش از یک میلیون غذا را از یک تصویر تشخیص دهد و از چت جی‌پی‌تی نیز در تشخیص غذا بهتر عمل می‌کند.

او گفت که چت جی‌پی‌تی، این چت‌بات معروف فقط تشخیص می‌دهد که یک وعده غذایی، به عنوان مثال، سالاد است یا نوع دیگری است، در حالی که اپلیکشین آنها نوع دقیق آن را تشخیص می‌دهد.

واشیشت گفت که بر اساس بازخورد مشتریان، او معتقد است این برنامه حدود ۹۰ درصد دقیق عمل می‌کند.

این اپلیکیشن دارای قابلیت‌های دیگری از جمله مربی سلامت هوش مصنوعی است که به کاربران توصیه‌های غذایی و ورزشی را بر اساس اهداف آنها مانند کاهش وزن، کاهش استرس یا خواب بهتر ارائه می‌دهد.

در حالی که این قابلیت‌ها در حال حاضر رایگان هستند، آنها فقط به عنوان بخشی از این برنامه هوشمند از ماه ژانویه در دسترس خواهند بود که هزینه آن ۱۵ پوند در ماه است.

سایر اپلیکیشن‌های کاهش وزن می‌توانند اطلاعات دقیقی از وعده‌های غذایی که یک فرد می‌خورد ارائه دهند، اما معمولا از کاربران می‌خواهند تا برای ارائه اطلاعات دقیق، هر نوع غذا و مقادیر آن را وارد کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.