تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 6:17
146 بازدید
کد خبر : 3744

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای برگزاری المپیاد هوش مصنوعی

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای برگزاری المپیاد هوش مصنوعی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد کرج از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای برگزاری المپیاد هوش مصنوعی در سطح دانش‌آموزی خبر داد. به گزارش ایسنا، عباس کریمی، دبیر اجرایی در نشست خبری کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید از راه‌اندازی شورای هوش مصنوعی کشور در معاونت علوم مهندسی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد کرج از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای برگزاری المپیاد هوش مصنوعی در سطح دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، عباس کریمی، دبیر اجرایی در نشست خبری کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی در رویداد عصر امید از راه‌اندازی شورای هوش مصنوعی کشور در معاونت علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد واحد کرج خبر داد و گفت: این شورا متشکل از متخصصان حوزه هوش مصنوعی است و  در خصوص کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کند.

وی ادامه داد: به غیر از واحد کرج در  ۷ واحد دانشگاه آزاد شامل رشت، قم، علوم و تحقیقات، مشهد، تهران مرکز، شهر قدس و خوراسگان دروس هوش مصنوعی با دو رویکرد هوش برای علم و علم برای هوش ارائه می‌شود.

کریمی، بازنگری رشته‌های تحصیلی را از برنامه‌های این دانشگاه ذکر کرد و گفت: دروس ریاضی ۱ و فیزیک ۱ که جزو رشته‌های فنی و مهندسی محسوب می‌شوند، ۳۰ درصد از سرفصل‌های این دروس تغییر کرده است.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد کرج، از ارائه درس هوش مصنوعی در رشته‌های عمران، مکانیک، کشاورزی، میکروبیولوژی، صنایع و  کامپیوتر خبر داد و گفت: در مقاطع کارشناسی ارشد ۶ واحد درس هوش مصنوعی ارائه می‌شود.

وی افزود: در آخرین جلسه هوش مصنوعی این درس برای رشته‌های برق مصوب شد، همچنین برای حسابداری، حقوق و تربیت بدنی ارائه می‌شود، ضمن آنکه ۱۵ واحد درسی با رویکردهای هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در خصوص برگزاری اولین المپیاد هوش مصنوعی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد واحد کرج، معاونت فنی و مهندسی و باشگاه دانش‌پژوهان دانشگاه آزاد در سطح دانش‌آموزی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به رتبه ایران در هوش مصنوعی در پایگاه‌های استنادی جهان، گفت: در شاخص تولیدات علم، پایگاه لایدن در بین ۱۲۷۲ دانشگاه، رتبه ۲۰۱ را به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داده است. رتبه دانشگاه تهران در این حوزه ۲۰۵ و صنعتی امیرکبیر ۴۰۱ اعلام شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در اسکوپوس در حوزه هوش مصنوعی در منطقه اول و در دنیا ۱۵ ذکر شده است.

وی تأکید کرد: این رتبه‌ها براساس تولید مقالات است و در حوزه صنعت و ساخت، ایران جایگاه مناسبی ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.