تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 8:51
122 بازدید
کد خبر : 4182

برگزاری اولین رویداد ملی دانش آموزی هوش مصنوعی

برگزاری اولین رویداد ملی دانش آموزی هوش مصنوعی

ایسنا/اصفهان اولین «رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی» همزمان با پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان برگزار می‌شود. حسین ربانی، رئیس بنیاد علمی نخبگان اصفهان و دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: اولین «رویداد ملی دانش آموزی هوش مصنوعی» به همت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و بنیاد

ایسنا/اصفهان اولین «رویداد ملی دانش‌آموزی هوش مصنوعی» همزمان با پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان برگزار می‌شود.

حسین ربانی، رئیس بنیاد علمی نخبگان اصفهان و دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: اولین «رویداد ملی دانش آموزی هوش مصنوعی» به همت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و بنیاد نخبگان استان اصفهان از روز جمعه ۷ مهرماه الی سه‌شنبه، ۱۱ مهرماه، برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: روز جمعه افتتاحیه مراسم «جایزه مصطفی (ص)» در هتل عباسی  اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش و مقامات کشوری و استانی برگزار می‌شود.

ربانی خاطرنشان کرد: این رویداد با آیین رونمایی از پوستر مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی و رونمایی از باشگاه هوش مصنوعی همراه است.

رئیس بنیاد علمی نخبگان اصفهان با اشاره به اهداف مدنظر این رویداد برای دانش آموزان، عنوان کرد: روز شنبه تحت عنوان «رویداد دانش آموزی، هوش مصنوعی و پزشکی» نامگذاری شده است. همچنین روز یکشنبه با نام «رویداد دانش آموزی، هوش مصنوعی» و روز دوشنبه با عنوان «رویداد دانش آموزی، هوش مصنوعی و هوافضا» خواهد بود که لازم به ذکر است سازمان فضایی ایران هماهنگ کننده این برنامه خواهد بود.

ربانی اظهار داشت: روز سه‌شنبه نیز دو برنامه تحت عنوان «رویداد دانش آموزی و رسانه» و «رویداد دانش آموزی، هوش مصنوعی و صنعت» برگزار می‌شود و مکان‌های برگزاری این رویدادها دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مرکز تحقیقات معلمان اصفهان و پژوهش سرای آموزش و پرورش اعلام شده است.

دبیر پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) در خصوص علت برگزاری این رویداد در اصفهان، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوبی که دانش آموزان اصفهانی در زمینه هوش مصنوعی دارند و با توجه به اینکه شهر اصفهان قطب پژوهش سرا در حوزه هوش مصنوعی است و دانش آموزان مدارس سمپاد دوره‌های مختلفی را در این حوزه گذرانده‌اند، شاهد آن هستیم که دانش آموزان رتبه‌های قابل توجهی را در این حوزه کسب کرده‌اند، از این رو مصمم شدیم تا اصفهان میزبان رویداد بزرگ هوش مصنوعی در ایران باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.