تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 5:11
55 بازدید
کد خبر : 4653

برگزاری رویداد رباتیک و هوش مصنوعی در تحول صنعت ساختمان در دانشگاه صنعتی اراک

برگزاری رویداد رباتیک و هوش مصنوعی در تحول صنعت ساختمان در دانشگاه صنعتی اراک

ایسنا/مرکزی دبیر انجمن علمی رباتیک و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی اراک گفت: دوشنبه ۱۱ دی ماه اولین رویداد رباتیک و هوش مصنوعی در تحول صنعت ساختمان در دانشگاه صنعتی اراک برگزار می‌شود. امیرحسین فرجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجمن های علمی دانشجویی به عنوان بازوی پرتوان فعالیت‌های علمی در جامعه، در راستای انجام

ایسنا/مرکزی دبیر انجمن علمی رباتیک و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی اراک گفت: دوشنبه ۱۱ دی ماه اولین رویداد رباتیک و هوش مصنوعی در تحول صنعت ساختمان در دانشگاه صنعتی اراک برگزار می‌شود.

امیرحسین فرجی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجمن های علمی دانشجویی به عنوان بازوی پرتوان فعالیت‌های علمی در جامعه، در راستای انجام رسالت دانشگاه‌ها در حوزه استعدادیابی و نخبه پروری فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات انجمن‌های علمی برای کشف استعداد و حمایت از نخبگان، برگزاری جشنواره، رویداد و مسابقات در بین دانشجویان است.

فرجی تصریح کرد: انجمن رباتیک دانشگاه صنعتی اراک با هدف ایجاد انگیزه و شناسایی نخبگان، اقدام به طراحی و برنامه ریزی برای برگزاری یک رویداد تخصصی در حوزه رباتیک کرده است تا باعث افزایش مشارکت دانشجویان در این حوزه و جذب نگاه مدیران نسبت به بهبود شرایط حمایت از ایده‌های دانشگاهی شود و پرورش ایده در دل دانشگاه‌ها بیش از پیش صورت گیرد.

دبیر انجمن علمی رباتیک و فناوری‌های نوین دانشگاه صنعتی اراک افزود: ما معتقدیم که اگر در تمام امورات کشور از ظرفیت علم و دانش و افراد صاحب دانش استفاده شود می‌توان با حداقل‌ها، دستاوردهای حداکثری کسب کرد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این رویداد، آشنایی دانشجویان و واحدهای صنعتی اراک با فناوری های نوین و الگوسازی و ایده پردازی برای صنایع است گفت: این رویداد فرصت بزرگی برای شرکت‌ها و فعالان صنعت سازه است تا با جدیدترین دستاوردها و فناوری‌های مرتبط با پرینترهای سه بعدی در صنعت سازه آشنا شوند.

فرجی با اشاره به برگزاری بیشتر چنین رویدادهایی در آینده نزدیک افزود: امید است با حمایت مسئولین و واحدهای صنعتی استان، مرکز تحقیق و مطالعه‌ای در زمینه ربات‌های صنعتی در دانشگاه صنعتی اراک راه اندازی شود تا در آینده نزدیک شاهد پرورش متخصصینی برای طرح‌های علمی و اجرایی در سطح جامعه و صنعت استان باشیم.

وی با بیان اینکه در این رویداد، شاهد معرفی پروژه‌ها و تجربیات موفق استفاده از پرینترهای سه بعدی و سازه‌های هوشمند خواهیم بود گفت: بهره‌وری بالا، کیفیت بهتر و هزینه‌های کمتر، از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده از پرینترهای سه بعدی در صنعت سازه است.

فرجی در پایان تصریح کرد: در رویداد رباتیک و هوش مصنوعی در تحول صنعت ساختمان، متخصصین و محققان در حوزه فناوری‌های ساخت و ساز به بحث و تبادل نظر پیرامون چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از این فناوری در صنعت سازه می پردازند.

محمدحسین هدایی، دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اراک نیز اظهار کرد: امروزه جهان با فناوری‌های زیادی همراه شده است به طوری که اگر به یک دهه قبل برگردیم برای بسیاری افراد، باور اینکه علم تا این حد پیشرفت ‌کند بسیار سخت است.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز نباید از این قافله پر هیاهو جا بمانیم و بایستی مطابق با دنیای پیش رو حرکت کنیم گفت: باید در موضوعات جدید و به روزی که در کشور کمتر کار شده است بیشتر کار کنیم تا در این حوزه‌ها نیز پیشرفت کنیم.

هدایی با اشاره به برگزاری نمایشگاه رباتیک و نشست‌های علمی و پرسش و پاسخ در طول رویداد افزود: این رویداد حول سه محور هوشمندسازی سازه‌ها، پرینترهای سه بعدی و پایش سلامت سازه است.

دبیر انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: از متخصصین و افراد مجرب این حوزه در داخل و خارج از کشور دعوت به عمل آمده تا ضمن ارائه مطالب علمی در این حوزه‌ها، علاقه مندان را به ورود در این زمینه‌ها تشویق کنند. همچنین از شرکت های فعال در صنعت ساختمان، اساتید و دانشجویان سراسر کشور نیز برای حضور در این رویداد دعوت به عمل آمده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.