تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 6:14
131 بازدید
کد خبر : 4085

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تولید نهال در سمنان/ تولید بیش از تعهد نهال در استان

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تولید نهال در سمنان/ تولید بیش از تعهد نهال در استان

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از بهره‌گیری از هوش مصنوعی در فرآیند تولید نهال در نهالستان های این استان با هدف ارتقاء کیفی و تغذیه‌ای نهال های تولیدی و بهره‌گیری از داده‌های به‌دست آمده در دیگر طرح‌ها خبر داد. جعفر مرادی حقیقی یکم شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با همکاری

ایسنا/سمنان مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از بهره‌گیری از هوش مصنوعی در فرآیند تولید نهال در نهالستان های این استان با هدف ارتقاء کیفی و تغذیه‌ای نهال های تولیدی و بهره‌گیری از داده‌های به‌دست آمده در دیگر طرح‌ها خبر داد.

جعفر مرادی حقیقی یکم شهریورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این طرح با همکاری دانشگاه سمنان و با استفاده از بروزترین و پیشرفته‌ترین امکانات، اجرایی و تلاش شده در اجرای آن از متخصص‌ترین کارشناسان  بومی استان بهره بگیریم.

وی استفاده بهینه از منابع آبی در توسعه فضاهای سبز و تولید نهال را یکی از اهداف اجرایی این طرح نو در استان نام برد و افزود: در این طرح نیازهای آبی گونه‌ها با استفاده از هوش مصنوعی بررسی و در ادامه مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در این طرح به بررسی زمان های مناسب آبیاری و اثرات آن در نهال‌ها نیز پرداخته خواهد شد.

وی با اشاره به تبخیر بالای آب در استان به ویپژه در فصول گرم سال، استفاده از روش‌های نوین در آبیاری را یک ضرورت خواند و افزود: در گام اول اجرای این طرح در نهالستان شهید عموزاده سمنان آغاز شده است.

تولید نهال بیش از سهمیه تعهد شده در سال اول

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان با اشاره به اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور از سهمیه ۱۰ میلیون اصله‌ای استان سمنان خبر داد و گفت: قرار بود که استان سمنان با تولید سالانه ۲.۵ میلیون نهال طی چهار سال اجرای این طرح ملی در مجموع ۱۰ میلیون اصله نهال تولید و عرضه کند که با تلاش مسوولان و همکاران ما در منابع طبیعی استان در سال اول تولید استان ۵۰۰هزار اصله بیشتر از تعهد انجام شده رقم خورد.
مرادی حقیقی با بیان اینکه نهالستان های استان در سال اول طرح حدود ۳ میلیون اصله نهال تولید کردند خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد خوب استان در تولید نهال، سهمیه استان در این طرح ملی از ۱۰ میلیون به ۱۲ میلیون اصله نهال افزایش یافت.

وی با اشاره به توفیقات این اداره کل در تولید نهال بیش از سهمیه تعهد شده در سال اول اظهار امیدواری کرد: این روند در سه سال پیش رو نیز تداوم بیابد.

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از آمادگی این اداره کل برای تامین نهال های مورد نیاز در استان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود که با استفاده از روش‌های نوین در تولید و نگهداری نهال‌ها، شاهد ارتقاء کیفی بیشتری در این حوزه در استان باشیم.

افتتاح ۲۵ پروژه آبخیزداری و بیابازدایی در هفته دولت

مرادی حقیقی از برنامه ریزی برای افتتاح ۲۵ پروژه آبخیزداری و بیابازدایی در هفته دولت خبر داد و افزود: عمده این در طرح‌های آبخیزداری هستند.

وی با بیان اینکه طرح‌های این اداره کل در سه حوزه بیابان‌زدایی، آبخیزداری و جنگلی است ادامه داد: خوشبختانه در جریان سفر رئیس جمهور به استان اعتبارات خوبی به منابع طبیعی استان اختصاص یافت.

مدیرکل منابع طبیعی استان با اشاره به پیش بینی اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی برای پروژه های منابع طبیعی استان در جریال سفر رئیس جمهور به استان گفت: این اعتبارات قرار بوده که طی سه سال تخصیص بیابد که تاکنون ۶۵ میلیارد تومان آن طی سال‌های ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ تخصیص یافته است.

وی به تعدد و تنوع پروژه‌های آماده افتتاح منابع طبیعی آبخیزداری استان اشاره کرد و ادامه داد: از این ۲۵ پروژه آماده افتتاح، ۱۴ پروژه در حوضه آبخیزداری، ۱۱ پروژه عملیات بیابانزدایی و یک پروژه نیز مربوط به طرح اجرای عملیات جنگل کاری و تولید بیش از سه میلیون درخت در طرح ملی و مردمی یک میلیارد درخت است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.