تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 5:12
102 بازدید
کد خبر : 4303

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

دیلی میل با کمک کارشناسان حوزه صنعت، از یک مولد عکس مبتنی بر هوش مصنوعی خواست تا تصاویری را از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰ نشان دهد و نتیجه این کار شگفت‌انگیز بود. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، هوش مصنوعی می‌تواند بسیار راستگو باشد و مطابقت‌هایی را با دیدگاه‌های کلیشه‌ای نشان دهد.

دیلی میل با کمک کارشناسان حوزه صنعت، از یک مولد عکس مبتنی بر هوش مصنوعی خواست تا تصاویری را از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰ نشان دهد و نتیجه این کار شگفت‌انگیز بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، هوش مصنوعی می‌تواند بسیار راستگو باشد و مطابقت‌هایی را با دیدگاه‌های کلیشه‌ای نشان دهد. این نکته‌ای است که شرکت هواپیمایی ارزان قیمت ایرلندی «رایان‌ایر»(Ryanair) اخیرا متوجه شد.

یکی از کاربران ایکس از هوش مصنوعی خواست تا نشان دهد کابین رایان‌ایر که به دلیل قیمت‌های بسیار پایین و صندلی‌های ناراحت‌کننده شناخته شده است، در آینده دور چگونه می‌تواند باشد.

این فناوری، ردیف‌هایی از صندلی‌ها را نشان داد که روی هم چیده شده‌اند. حساب رسمی رایان‌ایر در ایکس، این عکس را همراه با طعنه‌ای که به آن زده شده بود، منتشر کرد. کاربر در توضیح این عکس نوشته است: از یک مولد تصویر هوش مصنوعی ویژه خواسته شد تا کابین آینده رایان‌ایر را تصور کند. هوش مصنوعی ناامید نشد.

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰
بازنشر عکس در حساب رسمی رایان‌ایر

دیلی میل با کمک کارشناسان حوزه صنعت، از مولد عکس «میدجرنی»(Midjourney) مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کرد تا نشان دهد که کابین‌های بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی آمریکا تا سال ۲۰۵۰ چگونه خواهند بود.

اگرچه برخی از تصاویر بیش از اندازه کارتونی بودند اما آنها نشان می‌دهند که پرواز در آینده بسته به این که کدام خط هوایی را انتخاب کنید، ممکن است کمی دلپذیرتر باشد.

هوش مصنوعی میدجرنی، رقیب مدل یادگیری ماشینی «دال-ئی»(Dall-E) شرکت OpenAI به شمار می‌رود که اکنون در چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT آن ادغام شده است.

هوش مصنوعی میدجرنی را مانند ChatGPT می‌توان با پیام‌های متنی ساده تحت کنترل قرار داد و همه چیز را از عکس‌های واقعی گرفته تا نقاشی تولید کرد. این فناوری از طریق برنامه چت «Discord» کنترل می‌شود و با پرداخت ۱۰ دلار در ماه در دسترس مشترکین قرار می‌گیرد.

اسپیریت ایرلاینز

گفته می‌شود «اسپیریت ایرلاینز»(Spirit Airlines) در میان شرکت‌های هواپیمایی که ادعا شده برای چمدان‌ها و بسته‌بندی هزینه‌های اضافی می‌گیرند، شهرت بدی دارد. برخی گفته‌اند همه این‌ها فقط برای به دست آوردن چند دلار بیشتر است.

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

هوش مصنوعی میدجرنی، تصویری را از فضای داخلی یک کابین اسپیریت ایرلاینز در سال ۲۰۵۰ ایجاد کرد و نشان داد که این شرکت هواپیمایی، صندلی‌هایی را در امتداد دیوار و سقف قرار داده است تا تعداد مسافران هر پرواز را افزایش دهد.

ساوت‌وست ایرلاینز

«ساوت‌وست ایرلاینز»(Southwest Airlines) به مسافران امکان می‌دهد که بررسی دو چمدان را بدون هزینه بار انجام دهند و این امر آن را به یک خط هوایی مطلوب در میان مشتریان تبدیل کرده است.

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

از آنجا که بررسی رایگان چمدان مردم را به انتخاب کردن این خط هوایی ترغیب می‌کند، هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده است که ساوت‌وست ایرلاینز می‌تواند در سال ۲۰۵۰ اتاقک‌هایی را به داخل هواپیما اضافه کند تا وسایل افراد را در خود جای دهند.

جت‌بلو

براساس پیش‌بینی هوش مصنوعی، پرواز با شرکت هواپیمایی «جت‌بلو»(JetBlue) می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ یک تجربه علمی-تخیلی واقعی را ارائه دهد که با فراهم کردن یک صفحه نمایش بزرگ لمسی، موجبات سرگرمی مسافران را نیز فراهم کند.

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

این شرکت هواپیمایی در میان بسیاری از پروازهای دارای صندلی‌های راحت و نمایشگرهایی برای صندلی‌ها، مورد علاقه طرفداران تلقی می‌شود.

یونایتد ایرلاینز

مسافران «یونایتد ایرلاینز»(United Airlines) گفته‌اند که این شرکت هواپیمایی، بدترین صندلی‌ها را دارد.

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

هوش مصنوعی میدجرنی، کابین هواپیما را نشان می‌دهد که دارای اتاقک‌های ایستاده با پنجره‌های مشرف به داخل است. همچنین، مسافران می‌توانند هنگام پرواز کردن در آسمان، بیرون از اتاقک بایستند.

دلتا ایرلاینز

«دلتا ایرلاینز»(Delta Airlines) در گذشته به دلیل ارائه خدمات ضعیف مورد انتقاد قرار گرفته است . این انتقادها، موارد گوناگونی را از بی‌ادبی کارکنان گرفته تا نادیده گرفتن مسافران در بر می‌گیرند.

تصاویر هوش مصنوعی از کابین هواپیماها در سال ۲۰۵۰

هوش مصنوعی میدجرنی براساس این گزارش که در تیتر خبرها قرار گرفته، نشان داده است که شاید دلتا ایرلاینز مجبور شود کارکنان انسان را با ربات‌هایی جایگزین کند که از راهرو عبور می‌کنند و به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.