تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردین 1403 - 6:11
10 بازدید
کد خبر : 7288

تمدید فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن

تمدید فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن

فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال تمدید شد. به گزارش ایسنا، با ارتقای نظام سلامت، پیشرفت عمده‌ای در خصوص کنترل بیماری‌های واگیردار حاصل شده و بیماری‌های غیرواگیر در حال حاضر به عنوان مشکل عمده بهداشتی در جهان و به طور خاص در

فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال تمدید شد.

به گزارش ایسنا، با ارتقای نظام سلامت، پیشرفت عمده‌ای در خصوص کنترل بیماری‌های واگیردار حاصل شده و بیماری‌های غیرواگیر در حال حاضر به عنوان مشکل عمده بهداشتی در جهان و به طور خاص در خاورمیانه مطرح است.

به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیر به خصوص در کشورهای در حال توسعه، سازمان بهداشت از دو دهه پیش بیماری‌های غیرواگیر را جزء اولویت‌های بهداشتی در کشورهای در حال توسعه اعلام کرده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد علل مرگ در کشورهای با درآمد پایین و متوسط بیماری‌های غیرواگیر برشمرده شده است که در این میان چهار بیماری عمده (بیماری قلبی و عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت) نقش اصلی را ایفا می‌کنند.  

با عنایت به مدل‌های در حال پیاده‌سازی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی ریاست‌جمهوری مقرر شد با همکاری ستاد هوش مصنوعی و رباتیک این مدل‌ها در خصوص فراخوان کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن نیز پیاده سازی شود.

از این رو، به همت ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت جامعه هدف فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، مجوز تولید و برنامه ارتقای ظرفیت تولید هستند.

از اهداف این فراخوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

* بهبود شاخص‌های سلامتی در تمام ابعاد آن، بهبود شیوه زندگی مردم در راستای ارتقای سلامت جامعه، ارتقای فرآیندهای پشتیبانی، تسهیل زمینه‌های اجرایی برنامه‌های کشوری تدوین شده در زمینه کنترل بیماری‌ها، جلب و ایجاد همکاری درون و بین بخشی و برنامه‌ریزی و همکاری در انجام برنامه‌های آموزش همگانی

* اجرا و کاربرد رفتارها و اقدامات پیشگیری کننده، ارتقای اطلاعات (دانش بهداشتی)، افزایش مهارت‌های خودمراقبتی و توانمندسازی در مبتلایان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و همچنین کاربرد برنامه‌های مراقبتی مبتنی بر شواهد و ارتقای عملکرد و کاربرد سیستم اطلاع‌رسانی همراه با برنامه‌های الکترونیکی (آنلاین) بیمار محور به منظور ردیابی و پیگیری نحوه درمان و پیشرفت این بیماری‌ها.

جامعه هدف این فراخوان، شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، دارای مجوز تولید و برنامه ارتقای ظرفیت تولید است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، اطلاعات بیشتر از طریق ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان سلامت به شماره تلفن ۸۳۵۳۰ داخلی ۷۴۸۳ قابل دستیابی است. متقاضیان تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ فرصت دارند برای ثبت نام به نشانی www.khedmat.isti.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.