تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 5:14
70 بازدید
کد خبر : 6805

تولید سیستم تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی

تولید سیستم تشخیص سرطان سینه با هوش مصنوعی

ایران از تولید سیستم تشخیص سرطان سینه با استفاده از هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا پازوکی در دومین همایش هوش مصنوعی پزشکی در این دانشگاه عنوان کرد: سیاست گذاری های بلند مدتی برای دانشگاه وجود دارد و برای اینکه به این اهداف برسیم یک برنامه ریزی استراتژیک می خواهد

ایران از تولید سیستم تشخیص سرطان سینه با استفاده از هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا پازوکی در دومین همایش هوش مصنوعی پزشکی در این دانشگاه عنوان کرد: سیاست گذاری های بلند مدتی برای دانشگاه وجود دارد و برای اینکه به این اهداف برسیم یک برنامه ریزی استراتژیک می خواهد که توجه ویژه ای به هوش مصنوعی داشته باشد.

وی ادامه داد: در آن حوزه مدیریتی قطعا زیرساخت های it بسیار خوبی ما نیاز داریم. پردازش گرایی که بتوانند توان علمی را برای آن مجموعه ایجاد کنند. همچنین باید آموزش مناسب ضمن خدمت در کوریکولوم های انحصاری که در دانشگاه وجود دارد توجه شود.

پازوکی افزود: قطعا ضرورت دارد همکاری بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان که به هر حال در زمینه هوش مصنوعی فعالیت های بسیار خوبی را شروع کرده اند و ما نیز در حدود دو ماه قبل یک نشستی با شرکت های دانش بنیان و انتخاب محصولات برتر را داشتیم می تواند کمک خیلی خوبی باشد.

وی ادامه داد: همینطور بحث دیگری که داریم ما به عنوان بخشی از حاکمیت قطعا ضرورت دارد تا بحث تهیه استانداردهای لازم برای توسعه، استقرار و استفاده از سیستم های هوش مصنوعی را به این استاندارد سازی و تهیه قوانین انجام شود و قطعا مدیریت ارشد سلامت باید در آن نقش داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران،پ ازوکی گفت: دانشگاه به عنوان یک حلقه واسطه بین صنعت و ارگان های سیاست گذار با دارا بودن دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی، نیروهای متخصص و توسعه استعدادهای دانشجویان جوان می تواند کمک بسیار خوبی را در پیاده سازی و استقرار سیستم های هوش مصنوعی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین دانشگاه از طرفی واسط باشد بین ارگانهای سیاست گذار از وزارتخانه تا معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و شورای عالی فضای مجازی کشور، به هر حال حمایت و قانون گذاری ها را ما نیازمند هستیم و باید بازخورد بدهیم به ارگان های سیاست گذاری، تا بتوانند قوانین مناسبی را طراحی کنند. همینطور واسطه دیگری هستیم با شرکت های دانش بنیان و صنعت که وظیفه تجاری سازی، جذب سرمایه و خلق ثروت را بر عهده دارند.

پازوکی افزود: ما الان هوش مصنوعی را ساختیم که با دقت ۹۴ درصد می تواند سرطان های برست را از طریق ماموگرافی آنلاین به همه پزشکان ارائه کند، می دانید که الان شایع ترین سرطان، مربوط به سرطان سینه است. براین اساس یک ماموگرافی یک تا سه هفته بعد جوابش آماده است و تازه ممکن است، آن گزارش را من رادیولوژیست علی رغم تخصصی که دارم در ساعت های آخر شب بخواهم ریپورت کنم که شاید با دقت پایین انجام شود. اما الان ۹۴ درصد این امکان فراهم شده تا با همکاری اساتید حوزه صنعت و جراح و پزشکی را طراحی کردیم. برای اینکه تجاری سازی شود

 وی ادامه داد: همچنین نیازمند صنایع هستیم که بتوانند با حمایت و تجاری سازی این کار محقق شود. براساس شرایط ویژه کشور و ارزش های ملی، مذهبی و نیازهای اجتماعی و فرهنگی قطعا باید، هوش مصنوعی و کاربرد آن لحاط شود. باید با قوانین ملی هم سازگاری داشته باشد و آن بحث نظارتی و عدم افشای اطلاعات خصوصی و حفظ حریم شخصی نیز رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: قطعا باید پشتیبانی و امکان ارتقا بر اساس نیازها را داشته باشد و می تواند منشا خلق ثروت بسیار خوبی نه تنها در داخل کشور بلکه از طریق ارائه هوش مصنوعی شود، زیرا بحث سلامت بحثی است که کل دنیا نیازمند است و همین هوش مصنوعی در حوزه سلامت و حوزه های مختلف مشتریانی از کل دنیا خواهد داشت.

پازوکی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی ایران از سال ۱۴۰۰ که دوره اجرایی جدید شروع شد یکی از اهداف دانشگاه هوش مصنوعی قرار دادیم که شاید آن موقعی که ما انتخاب کردیم اهمیت آن به اندازه الان واقف نبودیم. به هر حال تلاش هایی شده تا زیر ساخت های لازم را برای it و هوش مصنوعی آماده کنیم. مراکز تحقیقاتی را به طور جدی تشویق کردیم و الان ما دو مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در علوم پزشکی و جراحی اعصاب را در دانشگاه و بیمارستان‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: در گروه های آموزشی و پژوهشی، یکی از اساتید را به طور ویژه به عنوان نماینده هوش مصنوعی انتخاب شده اند تا بتواند پل ارتباطی سیاست گذاری هوش مصنوعی باشد. دانشگاه می تواند ۲۰ درصد کوریکولوم و برنامه درسی را تغییر دهد، خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی ایران تنها دانشگاه علوم پزشکی است که PhD هوش مصنوعی را در پزشکی را تربیت می‌ کند، و مجموعه دوره هایی که در همین مدت کوتاه توانست برای دانشگاه و عزیزانمان در سطح کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.