تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 5:26
99 بازدید
کد خبر : 4348

حرکت غیرمنتظره مایکروسافت علیه چت جی‌پی‌تی

حرکت غیرمنتظره مایکروسافت علیه چت جی‌پی‌تی

مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های امنیتی و مسائل مربوط به داده‌ها، استفاده از چت جی‌پی‌تی را موقتا برای کارمندان خود ممنوع کرد. به گزارش ایسنا، این شرکت این قانون را در یک وب‌سایت داخلی اعلام کرد و حتی دسترسی دستگاه‌های شرکتی به این چت‌بات هوش مصنوعی را مسدود کرد. چند شرکت فناوری در گذشته، استفاده داخلی

مایکروسافت به دلیل نگرانی‌های امنیتی و مسائل مربوط به داده‌ها، استفاده از چت جی‌پی‌تی را موقتا برای کارمندان خود ممنوع کرد.

به گزارش ایسنا، این شرکت این قانون را در یک وب‌سایت داخلی اعلام کرد و حتی دسترسی دستگاه‌های شرکتی به این چت‌بات هوش مصنوعی را مسدود کرد.

چند شرکت فناوری در گذشته، استفاده داخلی از چت جی‌پی‌تی را ممنوع کرده بودند یا حداقل نسبت به آن هشدار داده بودند اما این اقدام مایکروسافت سوال برانگیز بود زیرا این غول نرم افزاری، بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سرمایه‌گذار شرکت OpenAI است که طراح چت جی‌پی‌تی است.

مایکروسافت پس از سرمایه گذاری سه میلیارد دلاری در سال میلادی گذشته، در ژانویه، متعهد شد که ظرف چند سال آینده، ۱۰ میلیارد دلار در شرکت سازنده چت جی‌پی‌تی سرمایه گذاری کند.

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی که مایکروسافت برای محصولات خود عرضه کرده است، مانند چت بات بینگ، از مدل زبانی بزرگ OpenAI هم استفاده می‌کنند اما طبق گزارش‌ها، مایکروسافت در یادداشتی اعلام کرد: هر چند این حقیقت دارد که این شرکت در OpenAI، سرمایه گذاری کرده است و چت جی‌پی‌تی دارای حفاظت‌های داخلی برای جلوگیری از استفاده نادرست است، با این حال، یک سرویس خارجی شخص ثالث است. این شرکت به کارمندان خود توصیه کرد که احتیاط کنند و خاطرنشان کرد سراغ سرویس‌های دیگر مانند تولیدکننده تصویر هوش مصنوعی میدجورنی خواهد رفت.

ممنوعیت چت جی‌پی‌تی توسط مایکروسافت، غیرمنتظره اما فوری بود. شبکه سی ان بی سی گزارش کرد پس از انتشار این خبر، مایکروسافت دسترسی به این چت‌بات، را بلافاصله احیا کند. این شرکت ظاهرا این زبان را در توصیه خود برداشته و اعلام کرد دسترسی به اپلیکیشن چت و نرم افزار طراح کانوا را مسدود کرده است.

بر اساس گزارش انگجت، یکی از سخنگوهای مایکروسافت به شبکه سی ان بی سی گفت: این ممنوعیت با وجود اشاره روشن به نام چت جی‌پی‌تی، اشتباه بوده است و مایکروسافت به محض اینکه متوجه اشتباه خود شد، دسترسی به آن را برگرداند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.