تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 4:48
66 بازدید
کد خبر : 4623

حل مسائل پزشکی با فناوری هوش مصنوعی در رویداد سالانه هوش مصنوعی ایران

حل مسائل پزشکی با فناوری هوش مصنوعی در رویداد سالانه هوش مصنوعی ایران

دبیر رویداد سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم با اشاره به هدف این مسابقه گفت: درصدد هستیم که مسائل مربوط به پزشکی را با فناوری هوش مصنوعی حل کنیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی تسنیم، اختتامیه جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم که به مناسب هفته جهانی کارآفرینی صبح امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد.

کریمی؛ دبیر رویداد سالانه هوش مصنوعی که امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد گفت: مسابقه(IAAA)  ذیل طرح شهید بابایی در بنیاد ملی نخبگان است در حوزه هوش مصنوعی بوده به این صورت که ما یک مسأله را مطرح می‌کنیم و تیم‌ها برای حل آنها اقدام می‌کنند.

کریمی گفت: موضوع مسابقه امسال «تشخیص نیاز به جراحی اندو با استفاده از شرح حال و شرایط بیمار» است. در این مرحله از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا با استفاده از عکس opg هوش مصنوعی به حل این مسأله بپردازند.

دبیر جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) و رقابت‌های سایبری فتح پرچم با اشاره به آمار گفت: بر اساس آخرین آمار ۶۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که عموماً متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ بود که بیشترین فراوانی و ۸۳ درصد شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌داد.

وی ادامه داد: البته ۱۲ درصد شرکت‌کنندگان دهه هشتادی بودند که بعضاً تازه دانشگاه خود را تمام کردند؛ در این مسابقه حتی شرکت‌کننده ۱۳ ساله داشتیم. اساتیدی نیز همراه دانشجویان شرکت کردند و همه اینها نشان می‌دهد که چه ظرفیتی در میان جامعه جوان ما وجود دارد تا در حوزه فناوری کارهای مثمر ثمری انجام بدهد.

وی با بیان اینکه مقطع تحصیلی افراد شرکت‌کننده ۷ درصد دانش‌آموزان را تشکیل می‌دهد، گفت: ۳۴ درصد شرکت‌کنندگان افراد فعال در حوزه علوم پزشکی بودند که آماری جالب توجه است چراکه از فضای برنامه‌نویسی دور هستند و مشارکت این طیف شرکت‌کنندگان نشان می‌دهد که فضای هوش مصنوعی توسط همه درک شده است.

کریمی گفت: همچنین افرادی از رشته زبان در این مسابقه شرکت کردند که بسیار جالب توجه و نشان دهنده حوزه هوش مصنوعی است.

وی در ادامه گفت: شهر تهران ۵۵ درصد ثبت‌نامی‌ها را به خود اختصاص داد و بعد از آن اصفهان ۱۱ درصد، خراسان رضوی، فارس، البرز و … در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

دبیر رویداد اضافه کرد: مشارکت خوبی از جای نخبگانی‌ داشتیم و ۱۶ درصد شرکت‌کنندگان از بنیاد ملی نخبگان نیز در این مسابقه حضور یافتند. ۷۵ درصد افراد نیاز به آموزش داشتند و دوست داشتند که آموزش را یاد بگیرند.

دبیر رویداد هوش مصنوعی گفت: ۴۳ درصد از افراد نزدیک به ۱۰ ساعت در هفته برای این موضوع وقت گذاشتند. ۴۱ درصد افراد بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته و ۱۱ درصد افراد بین ۲۰ تا ۳۰ ساعت در این مسابقه وقت گذاشتند.

کریمی تصریح کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، یافتن هسته‌های فناور در حوزه هوش مصنوعی است. ما راه‌حل‌های زیادی در حوزه هوش مصنوعی نداریم چرا که یک مسأله جوان است.

وی گفت: در صدد هستیم با همکاری ستاد علوم شناختی و مرکز نقشه‌برداری مغز و پارک فناوری پردیس، یک مسأله مهم در حوزه پزشکی را به واسطه هوش مصنوعی حل کنیم؛ همچنین بحث در خصوص تصاویر برای حل مسائل بزرگ‌تر با فناوری نیز از دیگر اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.