تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 - 7:53
25 بازدید
کد خبر : 6846

حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و علوم داده به‌طور جدی در مسیر توسعه قرار گیرند

حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و علوم داده به‌طور جدی در مسیر توسعه قرار گیرند

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برخی از علوم با تبلیغات اغراق شده و سطحی از مسیر اصلی خود دور می‌شوند، گفت: باید با بینش و دانش عمیق و وسیع اساتید مجرب حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر، اقداماتی صورت گیرد که شاخه‌هایی چون هوش مصنوعی و علوم داده با

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برخی از علوم با تبلیغات اغراق شده و سطحی از مسیر اصلی خود دور می‌شوند، گفت: باید با بینش و دانش عمیق و وسیع اساتید مجرب حوزه ریاضیات و علوم کامپیوتر، اقداماتی صورت گیرد که شاخه‌هایی چون هوش مصنوعی و علوم داده با دریافت عادلانه منابع در مسیر توسعه حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر داریوش کیانی رویداد روز داده‌کاوی و هوش مصنوعی (امیرکبیر دی دی) گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند شور و نشاط علمی بیشتری را در بین علاقه‌مندان به این حوزه‌ها، به‌ویژه دانشجویان عزیز، ایجاد کند.

وی حوزه‌هایی مانند دیتا ماینینگ و هوش مصنوعی را از مهم‌ترین زمینه‌ها برای پیشرفت جامعه جهانی توصیف کرد و افزود: این علوم قطعاً پشتوانه ریاضی عمیقی را می‌طلبند و خوشبختانه در دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر به‌خوبی و روشنی این ارتباط و عمق یافت می‌شود.

کیانی اضافه کرد: این مسئله را نباید از نظر دور داشت که وقتی یک علم موردتوجه ویژه و گسترده قرار می‌گیرد، متأسفانه کارهای سطحی زیادی نیز می‌تواند در آن شکل بگیرد و این دانشکده قطعاً این رسالت را دارد که به پشتوانه علمی عمیقی که دارد، هوشیارانه خط‌کشی‌های مناسبی برای جلوگیری از کم‌عمقی‌ها و هیجان‌ها داشته باشد.

رئیس دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به علم نانو، اظهار کرد: برای مثال، زمانی علم نانو نیز به‌درستی موردتوجه بود؛ ولی همین امر باعث هیجان‌زدگی‌هایی نیز شد و برخی بودجه‌ها و منابع به سمت‌های مؤثری نرفتند.

وی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم که هوش مصنوعی و دیتا ماینینگ و حوزه‌هایی ازاین‌قبیل به این سمت‌وسو حرکت نکنند، ادامه داد: اگر منابع به طور عادلانه به این سمت بیاید که این امر از مأموریت‌های مهم مسئولان است، قطعاً در سایه برگزاری چنین رویدادهایی، پیشرفت‌های چشمگیر و مؤثر و متناسب با نیازهای کشور عزیزمان خواهیم داشت.

کیانی خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم که با همکاری اساتید مجرب در این زمینه‌ها، خاصه اساتید فرهیخته دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در آینده‌ای نزدیک به این مهم خواهیم رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.