تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 6:14
162 بازدید
کد خبر : 4016

دانشگاهی که برای استفاده از هوش مصنوعی قانون تعیین کرد

دانشگاهی که برای استفاده از هوش مصنوعی قانون تعیین کرد

دانشگاه فیلیپین (UP) پیش نویس مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای «استفاده مسئولانه» از هوش مصنوعی (AI) منتشر کرده است. این دانشگاه تاکید دارد با وجودی که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که آموزش را متحول کند و زندگی ما را با خودکار کردن وظایف آسان‌تر کند، با این حال، خطرات و چالش‌های جدی مرتبط

دانشگاه فیلیپین (UP) پیش نویس مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را برای «استفاده مسئولانه» از هوش مصنوعی (AI) منتشر کرده است. این دانشگاه تاکید دارد با وجودی که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که آموزش را متحول کند و زندگی ما را با خودکار کردن وظایف آسان‌تر کند، با این حال، خطرات و چالش‌های جدی مرتبط با هوش مصنوعی را باید جدی گرفت و به آنها رسیدگی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از فاگن واسانی، در فضای آکادمیک جهان، دانشگاه فیلیپین بر چالش‌های ناشی از برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT تأکید می‌کند که می‌توان از آن برای پاسخ‌گویی به امتحانات و تولید متون استفاده کرد. این چالش‌ها شامل سوگیری سیستمی، نابرابری برای دانشجویان به حاشیه رانده شده و مسائل مربوط به حریم خصوصی است. این دانشگاه معتقد است که ترویج استفاده مثبت از هوش مصنوعی و کاهش اثرات منفی آن بسیار مهم است.

مسئولان دانشگاه فیلیپین معتقدند: استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی باید فراتر از جامعه دانشگاهی گسترش یابد و جامعه مدنی، بخش شرکتی و دولت را نیز در بر گیرد. بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت اعلام کرد که هوش مصنوعی نحوه کار، یادگیری، سفر و ارتباط افراد را تغییر خواهد داد. این فناوری در حال حاضر توسط شرکت‌ها برای افزایش مزیت رقابتی خود و بهبود بخش‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی و نظارت بر محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اطمینان از استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی، دانشگاه فیلیپین دستورالعمل‌هایی را پیشنهاد می‌کند که کنترل و مسئولیت انسانی را بر سیستم‌های هوش مصنوعی اولویت میبخشند. هدف آن هم کمک به منافع عمومی از طریق تقویت رشد اقتصادی، توسعه پایدار، توانمندسازی سیاسی و رفاه است. 

همانطور که هوش مصنوعی به تکامل خود ادامه می‌دهد، شرکت در بحث‌های جامع در مورد استفاده متعادل و مسئولانه آن ضروری است. با ایجاد قوانین و دستورالعمل‌ها، مزایای هوش مصنوعی می‌تواند بر جنبه‌های منفی احتمالی آن برتری داشته باشد و تضمین کند که همه بدون توجه به موقعیت مکانی یا وضعیت مالی‌شان می‌توانند از مزایای آن لذت ببرند. البته باید به این نکته هم تاکید کرد که با توجه به پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی،نادیده گرفتن حضور آن، یک اشتباه بزرگ است. 

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.