تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 تیر 1402 - 8:52
155 بازدید
کد خبر : 3882

دسترسی برخی از کارمندان گوگل به اینترنت محدود شد

دسترسی برخی از کارمندان گوگل به اینترنت محدود شد

گوگل فهرستی از کارمندانش را تهیه کرده تا در یک برنامه آزمایشی، بدون دسترسی به اینترنت، کار کنند. به گزارش ایسنا، گوگل یک برنامه آزمایشی جدید را آغاز کرده که تحت آن، دسترسی بعضی از کارمندان به رایانه‌های متصل به اینترنت، محدود خواهد شد. این شرکت در ابتدا، بیش از ۲۵۰۰ کارمند را برای شرکت

گوگل فهرستی از کارمندانش را تهیه کرده تا در یک برنامه آزمایشی، بدون دسترسی به اینترنت، کار کنند.

به گزارش ایسنا، گوگل یک برنامه آزمایشی جدید را آغاز کرده که تحت آن، دسترسی بعضی از کارمندان به رایانه‌های متصل به اینترنت، محدود خواهد شد.

این شرکت در ابتدا، بیش از ۲۵۰۰ کارمند را برای شرکت در این برنامه آزمایشی انتخاب کرد اما پس از دریافت بازخوردها، این برنامه را بازبینی کرد و اجازه داد افرادی که مایل نیستند از آن خارج شده و کسانی که داوطلب هستند، وارد شوند. این شرکت دسترسی به اینترنت را در رایانه‌های منتخب مسدود خواهد کرد و در این رایانه‌ها، فقط امکان دسترسی به ابزارهای مبتنی بر وب گوگل و وب‌سایت‌های گوگل مانند گوگل درایو و جی‌میل وجود خواهد داشت. گوگل اعلام کرد استثناهایی برای بعضی از کارمندانی که برای انجام کارشان، به اینترنت نیاز دارند، در نظر گرفته خواهد شد.

به علاوه، بعضی از کارمندان امکان دسترسی برای اجرای فرمان‌های مدیریت شبکه مانند نصب نرم افزار را نخواهند داشت.

گوگل این برنامه را برای کاهش ریسک حملات سایبری اجرا می‌کند. طبق مطالب داخلی گوگل، گوگلی‌ها هدف دائمی حملات سایبری هستند. اگر دستگاه یک کارمند گوگل آلوده شود، نفوذگران می‌توانند به داده کاربری و کد زیرساخت دسترسی پیدا کنند که به یک واقعه بزرگ، منجر شده و اعتماد کاربران را تضعیف می‌کند.

مسدود کردن دسترسی به اینترنت، تضمین می ‌کند که نفوذگران سایبری نمی‌توانند به راحتی، کدهای از راه دور را اجرا کرده و اطلاعات را به چنگ بیاورند.

این برنامه در حالی اجرا می‌شود که شرکت‌ها، با حملات سایبری بسیار پیشرفته‌ای روبرو هستند. مایکروسافت هفته گذشته اعلام کرد که هکرهای چینی به حساب‌های ایمیل شرکت که متعلق به ده‌ها سازمان دولتی از جمله وزارت خارجه آمریکا بوده است دسترسی پیدا کرده‌اند و رخنه جدید در آمریکا و اروپای غربی اتفاق افتاده است. گوگل از زمان راه‌اندازی واحد بخش دولتی در سال گذشته، قراردادهای دولت آمریکا را پیگیری می‌کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، همچنین این برنامه همزمان با مهیا شدن گوگل برای عرضه ابزارهای هوش مصنوعی در سراسر این شرکت برگزار می‌شود تا امنیت را تقویت کند. این غول اینترنتی همچنین در ماه‌های اخیر سخت تلاش کرده است تا با درز داده‌ها، مقابله کند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.