تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 5:15
110 بازدید
کد خبر : 4330

دفاع ۱۰ دقیقه‌ای تیم‌ها از ایده‌های حوزه هوش مصنوعی سلامت در برابر داوران

دفاع ۱۰ دقیقه‌ای تیم‌ها از ایده‌های حوزه هوش مصنوعی سلامت در برابر داوران

با برگزاری رویداد دانشگاهی هوش مصنوعی و سلامت با محوریت دستیار هوشمند خودمراقبتی، تیم‌ها در مدت ۱۰ دقیقه از طرح‌های خود در برابر داوران دفاع خواهند کرد. به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی ایران با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مرکز ملی فضای مجازی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ وزارت

با برگزاری رویداد دانشگاهی هوش مصنوعی و سلامت با محوریت دستیار هوشمند خودمراقبتی، تیم‌ها در مدت ۱۰ دقیقه از طرح‌های خود در برابر داوران دفاع خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی ایران با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ مرکز ملی فضای مجازی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ کمیسیون بهداشت مجلس، دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران، رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خودمراقبتی بیمار با استفاده از هوش مصنوعی را امروز چهارشنبه، ۱۷ آبان برگزار کرد.

رویکرد این رویداد دستیار هوشمند خود مراقبتی (Self-care Smart Assistant) یا به عبارت دقیق‌تر، دستیار هوش مصنوعی مرتبط با مراقبت از خود است.

دستیار خود مراقبتی، نوعی نرم‌افزار یا دستگاه بهره‌برداری از هوش مصنوعی است که به افراد در بهبود کیفیت زندگی و رفاه شخصی کمک می‌کند. این سازوکارها اطلاعات شخصی را دریافت می‌کنند و سپس توصیه‌ها و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند تا به افراد در مدیریت بهتر سلامت فیزیکی و روحی-روانی آنها کمک کنند.

دکتر مهرشاد، مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی ایران در این رویداد با بیان اینکه رویداد دانشگاهی دستیار هوشمند خودمراقبتی با هدف توسعه هوش مصنوعی در سلامت برگزار شده است، افزود: با صدور ابلاغیه‌ای، برگزاری این رویداد به دانشگاه علوم پزشکی ایران واگذار شد.

وی ادامه داد: در این رویداد ۱۳۰ طرح ارسال شد، ایده‌های ارسال شده در راستای نیازهای دانشگاه در حوزه‌هایی چون ارتقای سلامت مردم (شامل افزایش طول عمر، پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش عوارض بیماری) و کاهش هزینه‌های درمان با استفاده از هوش مصنوعی است.

مهرشاد، رصد بیماری‌های مزمن شامل دیابت، فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی با در نظر گرفتن جنس و سن افراد، خدمات مرتبط با سالمندان و طب سالمندی مانند سنجش تراکم استخوان، خدمات مرتبط با ناباروری، مراقبت‌ مادران باردار، تشخیص بیماری‌ها بر اساس داروهای مصرفی به صورت هوشمند را از دیگر موضوعات جذب ایده در این رویداد ذکر کرد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این رویداد یک جلسه داوری طرح‌ها است. یادآور شد: در رویداد ملی که در روز ۲۴ آبان خواهد شد، هیات داوران، مطابق با شاخص‌های ارزیابی، محصولات و ایده‌هایی که در مرحله رویداد دانشگاهی معرفی شده‌ بودند را ارزیابی خواهند کرد. محصولاتی که در این رویداد انتخاب می‌شوند، توسط مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی ریاست جمهوری از لحاظ مالی و توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایران از لحاظ اجرایی و استقرار ملی حمایت خواهند شد.

وی تاکید کرد: در این رویداد تیم‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایده‌های خود را در حوزه‌های هوش مصنوعی سلامت در برابر داوران در مدت ۱۰ دقیقه دفاع می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.