تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 5:13
98 بازدید
کد خبر : 4467

دهقانی، مامور تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» شد

دهقانی، مامور تشکیل ‌«شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» شد

با حکم رئیس‌جمهوری، ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» به روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهوری محول شد. به گزارش ایسنا، در حکم رئیس‌جمهوری خطاب به دهقانی فیروزآبادی، هدف از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی عنوان شده است. در حکم

با حکم رئیس‌جمهوری، ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» به روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی رئیس‌جمهوری محول شد.

به گزارش ایسنا، در حکم رئیس‌جمهوری خطاب به دهقانی فیروزآبادی، هدف از تشکیل این شورا، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های ذی ربط و کنشگران پیشران در حوزه هوش مصنوعی عنوان شده است.

در حکم رئیس‌جمهوری، ایجاد زنجیره کامل و پایدار چرخه ایده تا ثروت (بازار) در هوش مصنوعی، استفاده از فرصت جهشی هوش مصنوعی برای پیشرفت اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها و توانمندی‌های فناورانه داخلی به منظور دستیابی به مرجعیت علمی و تحریم‌ناپذیری، تلاش برای دستیابی به جایگاه پیشتاز و پایدار در میان کشورهای جهان، شناسایی، پرورش و شکوفاسازی سرمایه انسانی نخبه در حوزه هوش مصنوعی با بهره‌گیری از ظرفیت جامعه علمی کشور اعم از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان از اهم انتظارات رئیس‌جمهوری از این شورا عنوان و تاکید شده به منظور تحقق وظایف و انتظارات از شورا و پیگیری منسجم و متمرکز اهداف فناورانه و اقتصادی در این حوزه، راه‌اندازی «مرکز ملی هوش مصنوعی» در دستور کار قرارگیرد.

ریاست شورا که حسب مورد در حضور رئیس‌جمهوری یا معاون علمی رئیس‌جمهوری تشکیل جلسه خواهد داد، با رئیس‌جمهوری یا معاون علمی رئیس‌جمهوری است و دبیر شورا و رئیس مرکز ملی هوش مصنوعی هم به پیشنهاد معاون علمی رئیس‌جمهوری و با حکم رئیس‌جمهوری تعیین می‌شود.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دیگر اعضای «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» نیز رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی، وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات،  امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس صندوق توسعه ملی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و دو عضو حقیقی به پیشنهاد دبیر شورا و با حکم رئیس جمهوری تعیین شده است‌.

انتهای پیام 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.