تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 7:50
214 بازدید
کد خبر : 2878

راه اندازی چت‌بات هوش مصنوعی در موتور جستجوی بایدو

راه اندازی چت‌بات هوش مصنوعی در موتور جستجوی بایدو

غول جست‌وجوی چینی بایدو سرگرم برنامه ریزی برای عرضه سرویس چت‌بات هوش مصنوعی مشابه برنامه چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) شرکت OpenAI است. به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: بایدو که بزرگترین شرکت موتور جست‌وجوی چین است، قصد دارد یک برنامه مشابه چت‌جی‌پی‌تی را در مارس عرضه کند و آن را در خدمات

غول جست‌وجوی چینی بایدو سرگرم برنامه ریزی برای عرضه سرویس چت‌بات هوش مصنوعی مشابه برنامه چت‌جی‌پی‌تی (ChatGPT) شرکت OpenAI است.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: بایدو که بزرگترین شرکت موتور جست‌وجوی چین است، قصد دارد یک برنامه مشابه چت‌جی‌پی‌تی را در مارس عرضه کند و آن را در خدمات جست‌وجوی اصلی خود بکار خواهد گرفت. این ابزار که هنوز درباره نام آن، تصمیمی گرفته نشده است، به کاربران اجازه خواهد داد درست مانند پلتفرم محبوب شرکت OpenAI، نتایج جستجو را به سبک گفت‌وگو دریافت کنند.

ارزش سهام بایدو در پی انتشار خبر بلومبرگ، حداکثر ۵.۸ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش اواسط معاملات روزانه در حدود چهار هفته گذشته بود.

بایدو، در تلاش چند ساله برای رفتن از بازاریابی آنلاین به سمت فناوری عمیق‌تر، میلیاردها دلار در زمینه تحقیقات هوش مصنوعی هزینه کرده است. به گفته این منبع آگاه، سیستم اِرنی (Ernie) این شرکت که یک مدل یادگیری مشابه در مقیاس بزرگ است و به مدت چند سال با استفاده از دیتا، تعلیم دیده است، اساس و شالوده ابزار مشابه چت‌جی‌پی‌تی خواهد بود. اما نماینده بایدو در این باره اظهارنظر نکرد.

ابزار هوش مصنوعی OpenAI، از زمانی که در نوامبر معرفی شد، اینترنت را به هیجان آورده است و ظرف مدت چند روز، بیش از یک میلیون کاربر پیدا کرد و به بحث درباره نقش هوش مصنوعی در مدارس، ادارات و خانه‌ها، دامن زد. شرکتهایی نظیر مایکروسافت، میلیاردها دلار برای آزمایش و توسعه اپلیکیشن‌های دنیای واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حالی که شرکتهای دیگر با بهره بردن از سر و صدایی که چت‌جی‌پی‌تی به پا کرده است، امیدوارند تامین مالی جذب کنند. ارزش سهام شرکت “بازفید”، ماه جاری پس از این که اعلام کرد قصد دارد چت‌جی‌پی‌تی را در محتوای خود بگنجاند، بیش از دو برابر افزایش یافت.

بایدو، گروه علی بابا هولدینگ، تنسنت هولدینگز و بایت دنس، بخش اعظم اینترنت چین را در کنترل دارند. این شرکت جست‌وجو پس از این که در حوزه‌هایی نظیر تبلیغات موبایل، ویدئو و  شبکه اجتماعی عقب افتاد، تلاش کرده است رشد در حوزه موبایل را احیا کند. علاوه بر تحقیقات در هوش مصنوعی، بایدو اکنون سرگرم توسعه فنانوری خودروی خودران است.

روبین لی، مدیرعامل بایدو در مذاکرات داخلی که در دسامبر برگزار شد، چت‌جی‌پی‌تی را به عنوان نمونه‌ای مطرح کرده که در آن، این غول جست‌وجو می‌تواند برتری پیدا کند.

چت‌جی‌پی‌تی، علاقه کاربران اینترنت چینی را برانگیخته و آنها مانند کاربران کشورهای دیگر، اسکرین شات مکالمات متعجب کننده با این ربات هوش مصنوعی را در شبکه‌های اجتماعی، هم‌رسانی می‌کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، علاوه بر بایدو، استارتاپ‌های چینی متعدد سرگرم کاوش در زمینه ربات مکالمه کننده هوش مصنوعی هستند و علاقه سرمایه‌گذارانی مانند “سکوئیا” و “سینوویشن ونچرز” را جلب کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه