تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 7:50
74 بازدید
کد خبر : 4658

رشد رقیب چینی چت‌جی‌پی‌تی خیره‌کننده شد

رشد رقیب چینی چت‌جی‌پی‌تی خیره‌کننده شد

چت بات هوش مصنوعی ارنی بات شرکت بایدو که رقیب چینی چت‌جی‌پی‌تی است، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرده است. به گزارش ایسنا، وانگ هایفنگ، مدیر فناوری شرکت اینترنتی چینی بایدو اظهار کرد:  این نقطه عطف در تعداد کاربران، پس از آن حاصل شد که این غول موتور جست‌وجو، ارنی بات را در ماه

چت بات هوش مصنوعی ارنی بات شرکت بایدو که رقیب چینی چت‌جی‌پی‌تی است، بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرده است.

به گزارش ایسنا، وانگ هایفنگ، مدیر فناوری شرکت اینترنتی چینی بایدو اظهار کرد:  این نقطه عطف در تعداد کاربران، پس از آن حاصل شد که این غول موتور جست‌وجو، ارنی بات را در ماه اوت، به روی عموم باز کرد. پیش از آن، ارنی بات به مدت بیش از پنج ماه، دوره آزمایشی را سپری کرد و طی آن، کاربران قابلیت‌های این چت بات را تست کردند.

به گفته تحلیلگران، هر چند رونمایی جزئی ارنی بات در مارس، ضعیف بود اما به این شرکت، مزیت اولین حرکت را در بازاری داد که با ده‌ها بازیگر، پرازدحام شده است زیرا شرکت‌های فناوری بزرگ و کوچک چین، به دنبال ساخت چت باتهای هوش مصنوعی هستند.

این موج پس از آن به راه افتاد که چت بات هوش مصنوعی چت‌جی‌پی‌تی شرکت OpenAI، ظرف مدت شش ماه، به محبوب‌ترین اپلیکیشن نرم افزاری در دنیا تبدیل شد. از آن زمان، سرمایه‌گذاران، ارزش شرکت OpenAI را به بیش از ۸۰ میلیارد دلار رسانده اند.

رابین لی، مدیرعامل بایدو، امسال مکررا از پتانسیل ارنی بات و محصولات مرتبط با آن برای کمک به رشد سهم بازار این شرکت در کسب و کار اصلی اش شامل موتور جست‌وجو، ابری و خودروهای هوشمند صحبت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، طبق شاخص «سوپر کلو» که چت باتهای هوش مصنوعی را رتبه‌بندی کرده است، ارنی بات در صدر چت بات‌های چینی است اما امتیاز ۷۹.۰۲ آن، بیش از ۱۰ برابر کمتر از جدیدترین نسخه چت‌جی‌پی‌تی است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.