تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1402 - 5:11
37 بازدید
کد خبر : 7038

روانشناسانی که هوش مصنوعی جایشان را خواهد گرفت

روانشناسانی که هوش مصنوعی جایشان را خواهد گرفت

ایسنا/خراسان رضوی یک روانشناس و روانکاو مسائل فرهنگی و هنری در جنوب خراسان رضوی گفت: روانشناسی که نتواند خود را به روز کند و همپای نسل آلفا جلو برود قطعاً هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام خواهد داد. محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در فضای روانکاوانه با مراجعین

ایسنا/خراسان رضوی یک روانشناس و روانکاو مسائل فرهنگی و هنری در جنوب خراسان رضوی گفت: روانشناسی که نتواند خود را به روز کند و همپای نسل آلفا جلو برود قطعاً هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام خواهد داد.

محمدرضا ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در فضای روانکاوانه با مراجعین نسل آلفا روبرو خواهیم شد و روز به روز بر تعداد آنها افزوده خواهد شد، اظهار کرد: روانکاوی که با دنیای دیجیتال آشنا نباشد و روانشناسی که علم هنر نداند و همچنان متعلق به نسل‌های قبلی باشد با مشکل مواجه خواهد شد.

وی تأکید کرد: روانشناسانی که نتوانند اطلاعات خود را به روز کنند و نگاه کهنه اندیشانه داشته باشند و همچنین درک درستی از پدیده‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و محیطی خودشان نداشته باشند باید کنار بروند.

ابراهیمی اظهار کرد: روانشناسان اگر می‌خواهند همپای نسل آلفا جلو بروند ابتدا باید بدانند چگونه با آنها برخورد کنند، بسیاری از مدعیان روانشناسی و روان‌درمانی اگر نتوانند علم خود را به روز کنند در این عرصه به جایی نخواهند رسید.

این روانکاو مسائل فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: نسل آلفا به لحاظ توانمندی و هوشی و نگاهشان به دنیا و زندگی آنقدر جلو هستند که اصلاً حریفشان نمی‌شوند.

وی بیان کرد: هرچند تعداد روانکاوان در ایران بسیار انگشت شمار هستند اما فعالان مشاوره‌ای و روانشناسان در مواجهه با نسل آلفا ابتدا باید خود را تغییر دهند، مشاوری که نتواند همپای نسل آلفا و نسل زد خودش را جلو ببرد به درد مشاوره نمی‌خورد و هوش مصنوعی کار او را بهتر انجام می‌دهد.

ابراهیمی گفت: در روانکاوی علاوه بر اینکه باید همپای مراجعین جلو برویم و همپای آنها دانا و آگاه باشیم و از یک دانش و فکر و فناوری پیشرفته علمی برخوردار شویم، از شناختن نسل جدید نیز نباید غافل شد.

 وی تأکید کرد: باید نیازهای نسل آلفا را به درستی شناخت و درک کرد و صدایشان را شنید، اگر این گونه باشد به والدین آنها هم می‌توان کمک کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.