تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 5:13
35 بازدید
کد خبر : 4405

زمینه بهره‌مندی دانش‌آموزان از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در مدارس شبانه‌روزی فراهم شود

زمینه بهره‌مندی دانش‌آموزان از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در مدارس شبانه‌روزی فراهم شود

ایسنا/فارس مدیرکل دفترآموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: مدیران مدارس شبانه‌روزی باید برای اوقات فراغت دانش‌آموزان خوابگاهی برنامه‌ریزی کنند و در این راستا زمینه بهره‌مندی دانش‌آموزان از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی را فراهم کنند. حمید یزدانی در آیین اختتامیه دوره آموزشی کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره اول ۱۵ استان کشور در

ایسنا/فارس مدیرکل دفترآموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: مدیران مدارس شبانه‌روزی باید برای اوقات فراغت دانش‌آموزان خوابگاهی برنامه‌ریزی کنند و در این راستا زمینه بهره‌مندی دانش‌آموزان از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی را فراهم کنند.

حمید یزدانی در آیین اختتامیه دوره آموزشی کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره اول ۱۵ استان کشور در شیراز اظهار کرد: سند تحول بنیادین، مدیر مدرسه را راهبر تربیتی معرفی می‌کند لذا با کمترین امکانات کار سنگین تربیت را به پیش می‌برد.

وی افزود: شناخت دقیق دانش‌آموزان از سوی مدیر مدرسه لازمه مدیریت خوب یک مدرسه است. در دوره اول متوسطه، روح دانش‌آموزان به جهت اقتضائات سنی، لطیف و تربیت بسیار حساس است بنابراین هرگونه اشتباه و برخورد نامطلوب ما در این دوره تحصیلی ممکن است جبران ناپذیر باشد.

یزدانی تصریح کرد: در دوره اول متوسطه مدیران مدارس نباید به سبک و سیاقی که خود تربیت شدند پرورش دهند بلکه ضروری است با مطالعه و به روز رسانی اطلاعات خود، دانش‌آموزان را برای آینده تربیت کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمرکز بر تأمین نیازهای اولیه خوابگاه‌های شبانه‌روزی نباید مدیران را از رسالت اصلی‌شان که تعلیم و تربیت است غافل کند، افزود: مدیران باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی بروند و از این ظرفیت‌های نوین بهره‌مند شوند.

یزدانی با تصریح اینکه در دوره اول متوسطه سه هدف تربیتی؛ هویت یابی، استعدادیابی و هدایت تحصیلی تعیین شده است، افزود: هدایت تحصیلی موضوعی بسیار مهم وحساسی است که باید با مساعدت والدین به دانش‌آموز در انتخاب رشته و تعیین مسیر ادامه تحصیل کمک کنیم.

مدیرکل دفترآموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: اگر والدین اطلاعات خود در حوزه فناوری را به‌روزرسانی نکنند و این موضوع را فرزندان متوجه شوند مرجعیت والدین از دست خواهد رفت.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس نیز در این اختتامیه با تشریح اهمیت ارزیابی پایانی از دوره آموزشی گفت: مدیران مدارس باید نهایت دقت را در اولویت‌بندی برنامه‌ها داشته باشند مهرهایی را که فوریت دارند را به تأخیر نیندازند.

فرشید قاسمی افزود: کارهای مهم را باید با برنامه‌ریزی انجام دهیم اما مواردی که فوریت دارند فرصت برنامه‌ریزی ندارند لذا در این خصوص باید با فوریت اقدام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مدیران مدارس شبانه روزی دوره اول متوسطه از استان‌های؛ فارس، بوشهر، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، زنجان، شهرستان های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان، هرمزگان، قزوین خراسان رضوی و خراسان جنوبی در این دوره سه روزه حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.