تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1402 - 6:13
132 بازدید
کد خبر : 4077

شبکه گاز مشهد را به عنوان پایلوت کشوری هوشمند خواهیم کرد

شبکه گاز مشهد را به عنوان پایلوت کشوری هوشمند خواهیم کرد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: کارهایی را در زمینه هوش مصنوعی شروع کرده‌ایم و شبکه گاز مشهد را به عنوان پایلوت کشوری هوشمند خواهیم کرد. حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان و دانشگاهیان در صنعت گاز، اظهار کرد: باید راه حل تمام مشکلات ما در

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: کارهایی را در زمینه هوش مصنوعی شروع کرده‌ایم و شبکه گاز مشهد را به عنوان پایلوت کشوری هوشمند خواهیم کرد.

حسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم استفاده از نخبگان و دانشگاهیان در صنعت گاز، اظهار کرد: باید راه حل تمام مشکلات ما در حوزه گاز از سمت نخبگان ارائه شود. در خراسان رضوی نخبه‌هایی داریم که بی‌بدیل هستند و ما در تمام حوزه‌ها به همکاری با نخبگان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه ما همواره سعی کرده‌ایم در حوزه ساخت تجهیزات با مراکز مختلف همکاری کنیم، افزود: یک نمونه از همکاری‌های ما با جهاددانشگاهی و دانشگاه است، در چند سال گذشته یکی از معضلات ما صدای بالای ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز بود، بنابراین یک پروژه پژوهشی با جهاد دانشگاهی و دانشگاه تعریف کردیم و نخبگان توانستند با ساخت دستگاه سایلنسر، این مشکل را در مشهد حل کنند و اکنون در کل کشور از این وسیله استفاده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به دیگر همکاری‌های این سازمان با مراکز دانشگاهی، عنوان کرد: گازی که خارج از شهرها تولید می‌شود، بو ندارد و زمانی که ما گاز را به داخل شهر می‌آوریم، بودار می‌کنیم. برای اینکه مطمئن شویم این بو در حدی هست که توسط مصرف‌کننده‌ها قابل استشمام باشد، توسط دستگاه تست انجام می‌دهیم.

افتخاری ادامه داد: دستگاهی که تا پیش از این بدین منظور استفاده می‌شد، آمریکایی بود. بنابراین ما پروژه‌ای پژوهشی تعریف کردیم و با یک شرکت دانش‌بنیان قرارداد بستیم و این دستگاه توسط این شرکت ساخته شد. بعد از آن سخت‌ترین تست‌ها را روی دستگاه انجام دادیم و در تمام آن‌ها، این دستگاه عملکردی قابل قبول داشت. 

وی اضافه کرد: همچنین کارهایی را در زمینه هوش مصنوعی شروع کرده‌ایم و شبکه گاز مشهد را به عنوان پایلوت کشوری هوشمند خواهیم کرد. این پروژه در سطح بین‌المللی قابل ارائه است. بر اساس این پروژه، با استفاده از هوش مصنوعی و شبیه‌سازی خواهیم توانست فشار واقعی گاز را در تمام نقاط مشهد داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما برای انجام پروژه‌های مشترک، دفتری در دانشگاه فردوسی داریم. به دانشگاه اعلام آمادگی کرده‌ایم دروس انتخابی مرتبط با حوزه گاز تدریس و برای دانشجویان دوره‌های کارآموزی هم برگزار شود. بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از نیروهایی که در پروژه‌های ما فعالیت می‌کنند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.