تاریخ انتشار : دوشنبه 29 فروردین 1401 - 2:29
290 بازدید
کد خبر : 849

شراکت امارات و رژیم صهیونیستی در ساخت «سیستم هوشمند ضدپهپاد»

شراکت امارات و رژیم صهیونیستی در ساخت «سیستم هوشمند ضدپهپاد»

یک گروه صنعتی فعال در حوزه هوافضا وابسته به رژیم صهیونیستی از طرح‌هایی برای شراکت با یک تولیدکننده تسلیحات در امارات جهت توسعه سیستم ضد پهپادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای خبری میدل ایست آی، یک گروه صنعتی فعال در حوزه هوافضا وابسته به رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه اعلام کرد که طرح‌هایی برای شراکت با یک تولیدکننده تسلیحات در امارات متحده عربی در دست دارد که هدف آن، توسعه یک سیستم ضد پهپادی متناسب با نیازهای ابوظبی است.

این گروه صنعتی موسوم به «صنایع هوافضای اسرائیل» (Israel Aerospace Industries/IAI) روز پنج شنبه با صدور یک بیانیه طرح‌هایی را برای توسعه مشترک یک سیستم ضدِّ پهپادی پیشرفته جهت «کشف، شناسایی، دسته بندی و رهگیری دامنه وسیعی از تهدیدها» اعلام کرد.

این گروه صنعتی همچنین اعلام کرد که سیستم مقابله با هواپیمای بدون سرنشین شامل راه حل‌های معدوم سازی نرم همچون پخش پارازیت الکترونیکی و تملک سایبری، و توانائیهای معدوم سازی سخت همچون سلاح‌ها، موشک‌ها و الکترومگنتیک و لیزرها و همچنین فرماندهی و کنترل پیشرفته می‌شود.

در این بیانیه آمده است: «مجموعه ای از اقدام‌های متقابل، از تولید پارازیت تا انهدام پهپاد، بر پایه سطح تهدید و محیط عملیاتی موردنظر خریدار پیشنهاد خواهد شد».

گفتنی است، هدف اصلی امارات متحده عربی از توسعه این سیستم مجهز به هوش مصنوعی، مقابله با حمله‌های پهپادی و موشکی نیروهای انصارالله یمن است که در واکنش به ادامه یافتن محاصره غیرانسانی یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی روند صعودی یافته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.