تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 6:15
111 بازدید
کد خبر : 4113

صاحبان مشاغل سنتی خود را با تکنولوژی هوش مصنوعی تطبیق دهند

صاحبان مشاغل سنتی خود را با تکنولوژی هوش مصنوعی تطبیق دهند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه فناوری‌های جدید به ویژه هوش مصنوعی می‌توانند کسب و کارهای سنتی را با اختلال شدید مواجه کنند، گفت: صاحبان مشاغل‌ سنتی که نتوانند خود را با این تکنولوژی تطبیق دهند با بی‌کاری و انحلال کسب و کارهای خود روبرو خواهند شد.

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه فناوری‌های جدید به ویژه هوش مصنوعی می‌توانند کسب و کارهای سنتی را با اختلال شدید مواجه کنند، گفت: صاحبان مشاغل‌ سنتی که نتوانند خود را با این تکنولوژی تطبیق دهند با بی‌کاری و انحلال کسب و کارهای خود روبرو خواهند شد.

حمیرا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت کسب و کارهای نوین، اظهار کرد: یکی از وظایف مهم مسئولان برای توسعه کسب و کارهای نوین این است که زیرساخت‌های لازم را برای این نوع مشاغل فراهم کرده و آموزش رایگان هوش مصنوعی و فراهم کردن دسترسی به اینترنت آسان را در دستور کار خود قرار دهند. 

این کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه با اشاره به بحث تورم و اقتصادی مبتنی بر دلار و تاثیر آن در زندگی مردم، تصریح کرد:  با توجه بر این شرایط باید مردم به سمت شغل‌های زودبازده و آنلاین حرکت کنند و درآمد آن‌ها به صورت دلار باشد به عنوان مثال اگر تخصص فردی معماری است طرح خود را در سایت بارگذاری کرده و یک فرد با در جای دیگر دنیا و خرید طرح می‌تواند درآمد دلاری کسب کند.  

جمشیدی با اشاره به اینکه  با پدید آمدن فناوری هوش مصنوعی بسیاری از فعالیت‌ها مانند مطب‌ها، بانک‌ها  و آرژانس‌های مسافرتی به صورت آنلاین انجام می‌شود و نیازی نیست افراد برای انجام کارهای خود به صورت حضوری اقدام کنند، گفت: در چنین شرایطی باید افراد جامعه خود را با شرایط وقف دهند و تلاش کنند در این راستا حرکت کنند تا کمتر آسیب ببینند.  

این مدرس دانشگاه گفت: شغل‌هایی که با تکنولوژی هوش مصنوعی انجام می‌شوند،امنیت بالاتری دارند. 

جمشیدی با بیان اینکه در تجارت الکترونیک کارها به سرعت رشد پیدا می‌کنند، مانند دراپ شیپینگ‌ها که می‌توان به راحتی کسب و کار خود را با کمترین سرمایه راه‌اندازی کرد، افزود: دراپ شیپینگ نوعی تجارت خرده فروشی است که در آن فروشنده سفارشات مشتری را می‌پذیرد، اما انباری برای نگهداری از کالاهای فروخته شده، ندارد، بلکه در نوعی مدیریت زنجیره تامین، سفارشات و جزئیات حمل و نقل آن‌ها را به تولید کننده، عمده فروش یا یک خرده فروش دیگر تحویل می‌دهد. سپس کالا را مستقیما به مشتری ارسال می‌کند. 

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه تحقیقات دانشگاهی با هوش مصنوعی به راحتی انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر بخواهیم با یک دانشگاه در خارج از کشور یک چالش علمی داشته باشیم؛ می‌توانیم  از طریق شهرهای مجازی با استفاده از یک عینک در کنفرانس شرکت کنیم و مباحث را به اشتراک بگذاریم.

جمشیدی گفت: زمانی که  موضوع حذف برخی مشاغل و ورود هوش مصنوعی در زندگیمان مطرح می‌شود برخی افراد روی خوشی به این چنین تغییراتی نشان نمی‌دهند، در صورتی که فناوری هوش مصنوعی یک ابزار قدرتمند در برنامه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی است که  به دهه‌های آینده کمک می‌کند، تنها لازم است صفر تا صدهوش مصنوعی را آموزش ببینیم و با این فناوری همسو شویم. 

وی با اشاره به اینکه تنها چیزی که هوش مصنوعی نمی‌نواند برای انسان انجام دهد، بحث خلاقیت است، گفت: باید در بحث خلاقیت کار کنیم و این خلاقیت را با هوش مصنوعی مرتبط کنیم تا زودتر به مشاغل زودبازده دست پیدا کنیم. 

جشمیدی گفت: بهتر است به جای کارهای سنتی به سمت مشاغل آنلان پیش رویم،در مشاغل اینترنتی می‌توانیم  به صورت تیمی برای چند نفر با تخصص‌های مرتبط و غیر مرتبط اشتغال ایجاد کنیم.  

این کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه تاکید کرد: در بحث هوش مصنوعی نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه هستیم تا هر گروه سنی و موقعیت مکانی بتواند هوش مصنوعی را آموزش ببیند و ایجاد اشتغال کند.  

وی تصریح کرد: کسب کارهای نوپا که با استفاده از هوش مصنوعی ایجاد می‌شوند باید زود بازده هم باشند و ظرف مدت سه یا چهار ماه بتوانند برای فرد درآمدزایی خوبی داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه  فرهنگ سازی و آموزش هوش مصنوعی باید از سنین پایین انجام شود، خاطرنشان کرد: مراکزی همچون دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی می‌توانند به افراد از سنین پایین آموزش دهند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.