تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1402 - 6:11
105 بازدید
کد خبر : 4223

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از موازی‌کاری‌ها

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از موازی‌کاری‌ها

وزیر دادگستری استفاده از فناوری‌های نوین را بهترین ابزار برای پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان در دوران کودکی عنوان کرد. به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری،  امین حسین رحیمی در نمایشگاه یک تجربه نوآورانه برای کودکان و نوجوانان که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جهوری برپا شده بود، هفته ملی کودک را

وزیر دادگستری استفاده از فناوری‌های نوین را بهترین ابزار برای پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان در دوران کودکی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری،  امین حسین رحیمی در نمایشگاه یک تجربه نوآورانه برای کودکان و نوجوانان که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جهوری برپا شده بود، هفته ملی کودک را تبریک گفت و اظهار کرد: کودکان از طرفی آسیب‌پذیر، حساس و نیازمند توجه ویژه هستند و از طرفی سرمایه‌های اصلی هر کشوری محسوب می‌شوند. لذا با توجه به فرصت کوتاه کودکی، باید از هر ابزاری برای استفاده از این ظرفیت و پرورش استعدادهای آنان در محیطی سالم و شاداب بهره گرفت.

رحیمی، استفاده از فناوری‌های نوین را بهترین ابزار برای پرورش و شکوفایی استعدادهای کودکان در دوران کوتاه کودکی عنوان کرد و برگزاری این نمایشگاه را فرصتی برای به کارگیری دانش روز در حوزه کودکان و به صحنه آوردن شرکت‌های دانش بنیان در عرصه حقوق کودک برشمرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در چند محور امکان همکاری در حوزه حقوق کودک را دارند اظهار داشت: فناوری می‌تواند با جبران معلولیت کودکان دارای نقص عضو، شادی، آرامش و توانمندی را برای آنان فراهم آورد تا زندگی و آینده آنان به معلولیت گره نخورد، همچنین امکانات فناورانه می‌تواند محرومیت و ضعف امکانات آموزشی در مناطق دورافتاده و حاشیه شهرها را جبران و بستر عدالت آموزشی را فراهم آورد.

رحیمی با اشاره به فعالیت‌ دستگاه‌های متعدد در حوزه حقوق کودک گفت: پایش و مدیریت کلان داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشگیری از موازی کاری دستگاه‌های متولی حقوق کودک و افزایش بهره‌وری آنها بسیار مهم است. سازمان‌های مردم نهاد و خیرین نیز می‌توانند با استفاده از پایگاه داده‌ها و رصد فعالیت‌ها، نسبت به ارایه فعالیت‌های انسان‌دوستانه در حوزه کودکان با اطمینان و طیب خاطر اقدام نمایند.

وزیر دادگستری پیشنهاد داد: گردهمایی‌ها و نمایشگاه‌هایی از این قبیل، با حضور شرکت‌های دانش بنیان از یک سو و افراد و دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان از سوی دیگر برگزار تا ضمن آشنایی و هم‌افزایی، راهکارهای عملی و علمی برای ارایه بهترین خدمات به کودکان فراهم آید.

وزیر دادگستری پس از افتتاح نمایشگاه یک تجربه نوآورانه برای کودکان و نوجوانان، از بخش‌ها و غرفه‌های مختلف این نمایشگاه بازدید و در جریان خدمات و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.