تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 5:11
67 بازدید
کد خبر : 6717

فراخوان توسعه و تولید ربات‌های پیشرفته با کاربرد در نیروگاه‌ها

فراخوان توسعه و تولید ربات‌های پیشرفته با کاربرد در نیروگاه‌ها

ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در راستای حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های تحقیقاتی فعال در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی به منظور حل برخی از مشکلات نیروگاه‌ها اقدام به فراخوان توسعه و تولید ربات‌های پیشرفته برای بهره‌برداری، نگهداری، تعمیر و بازرسی در نیروگاه‌ها کرده است. به گزارش ایسنا،

ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و رباتیک در راستای حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌ها به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های تحقیقاتی فعال در حوزه رباتیک و هوش مصنوعی به منظور حل برخی از مشکلات نیروگاه‌ها اقدام به فراخوان توسعه و تولید ربات‌های پیشرفته برای بهره‌برداری، نگهداری، تعمیر و بازرسی در نیروگاه‌ها کرده است.

به گزارش ایسنا، این فراخوان فرصتی برای فعالان حوزه رباتیک و هوش مصنوعی ایجاد می‌کند تا با نوآوری‌های خود در توسعه ربات‌هایی با قابلیت عملکرد در محیط‌های پرچالش نیروگاهی شرکت کنند.

تسریع در اتوماسیون و افزایش کارایی نیروگاه‌ها، کاهش خطرات ناشی از فعالیت‌های انسانی در محیط‌های پرخطر نیروگاهی و بهبود نگهداری و تعمیرات با استفاده از فناوری رباتیک از جمله اهداف این فراخوان است.

نوآوری و خلاقیت در طراحی و توسعه ربات‌ها، انطباق با استانداردهای ایمنی و کارایی صنعتی و پایداری و توانایی کار در شرایط سخت نیروگاهی نیز از معیارهای اصلی ارزیابی این فراخوان اعلام شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، آخرین مهلت برای ارسال پیشنهادها تا ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ است. متقاضیان می توانند جهت ارسال مستندات و پاسخ به هرگونه سوال در پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۳۵۲۱۱۷۳۳۹ پیام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.