تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آبان 1402 - 5:16
99 بازدید
کد خبر : 4334

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش هوش مصنوعی

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش هوش مصنوعی

معاون تجاری‌سازی و امور شرکت‌ها و مؤسسات سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: هدف از برگزاری «هم‌تابازار» شناسایی نیازهای حوزه فناورانه و بحث و تبادل نظر و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش هوش مصنوعی است. به گزارش ایسنا،‌ رضا زین‌ساز در نشست خبری رویداد «هم‌تابازار» که چهارشنبه ۱۷ آبان ماه جاری برگزار شد، با

معاون تجاری‌سازی و امور شرکت‌ها و مؤسسات سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی گفت: هدف از برگزاری «هم‌تابازار» شناسایی نیازهای حوزه فناورانه و بحث و تبادل نظر و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش هوش مصنوعی است.

به گزارش ایسنا،‌ رضا زین‌ساز در نشست خبری رویداد «هم‌تابازار» که چهارشنبه ۱۷ آبان ماه جاری برگزار شد، با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در اکوسیستم فناوری کشور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد برخاسته از دل انقلاب است که شامل ۱۰۳ واحد سازمانی، ۲۷پژوهشکده، ۳ پژوهشگاه، ‌۳ خبرگزاری و دو دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه علم و هنر نقش مهمی در اکوسیستم فناوری کشور دارد. با توجه به تغییرات در حوزه فناوری جهان، ‌جهاد دانشگاهی اتفاقات این حوزه را رصد خواهد کرد و به دنبال همگام شدن با این تحولات فناورانه است.

معاون تجاری‌سازی «ستفا» با اشاره به رویداد «هم‌تابازار» اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناسایی نیازهای حوزه فناورانه و بحث و تبادل نظر و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در این بخش است.

اعلام آمادگی ۱۲ وزارتخانه برای حضور در «هم‌تابازار»

دکتر سیدمهرداد حسینی‌زیدآبادی، رئیس ستاد برگزاری «هم‌تابازار» در این نشست با بیان اینکه همکاری مناسبی بین بخش خصوصی و جهاد دانشگاهی در حال شکل‌گیری است، ‌اظهار کرد: با توجه به اهمیت فناوری هوش مصنوعی و نیاز کشور، رویداد «هم‌تابازار» با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

وی افزود: عنوان «هم‌تابازار» از هوش مصنوعی و اقتصاد دانش‌بنیان گرفته شده و به دنبال تجاری‌سازی فناوری در حوزه هوشمندسازی مانند رایانش ابری، ‌پرینترهای سه‌بعدی و سایر بخش‌های مرتبط با این بخش است.

دکتر حسینی‌زیدآبادی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی رئیس جهاد دانشگاهی ۱۲ وزارتخانه اعلام آمادگی کردند و با توجه به نقش پررنگ دولت در اقتصاد نیاز بود از این بخش دعوت ویژه‌ای صورت می‌گرفت.

وی افزود: درگیر کردن صندوق‌های سرمایه‌گذاری پرخطر در حوزه دانش‌بنیان با تمرکز بر هوش مصنوعی سومین هدف این رویداد است، با ایجاد زنجیره‌ای ارتباطی میان سرمایه‌گذران و طرف عرضه، بازار هوش مصنوعی از گذشته بیشتر رونق پیدا خواهد کرد و در نهایت سطح فناوری در کشور افزایش خواهد یافت، ‌این مهم نیز مطالبات رهبری برای حضور بهتر شرکت‌های ایرانی در بخش‌های فناورانه را محقق خواهد کرد.

رئیس ستاد برگزاری «هم‌تابازار» با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه شورای سیاست‌گذاری با حضور نمایندگان وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که در دور اول این رویداد تمرکز اصلی را بر بحث هم‌اندیشی و اطلاع رسانی در خصوص کلیت همتابازار قرار گیرد و در دوره‌های بعدی برنامه‌های مفصل‌تری تدوین خواهد شد.

 به گفته وی، ‌در دور اول برگزاری این رویداد قرار است با دعوت از مهمانان و فعالان حوزه هوش مصنوعی به صورت رایگان سیمنارهایی در این خصوص برگزار شود.

زیدآبادی با اشاره به زمان و مکان این رویداد بیان کرد: مطابق برنامه این رویداد از تاریخ ۲۴ و ۲۵ آبان ماه در پژوهشکده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد و محورهای این برنامه بر اساس مطالعات جهانی و تجربه شرکت‌های بزرگی مانند مکنزی و دیلویت در جهت کاربردی‌سازی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.