تاریخ انتشار : یکشنبه 25 تیر 1402 - 6:15
138 بازدید
کد خبر : 3849

نگرانی مقام آمریکایی درباره عقب ماندن واشنگتن از رقبایی مانند ایران در حوزه هوش مصنوعی

نگرانی مقام آمریکایی درباره عقب ماندن واشنگتن از رقبایی مانند ایران در حوزه هوش مصنوعی

یک عضو کنگره آمریکا درباره تعلل این کشور در استفاده از فناوری‌های نوظهوری مانند هوش مصنوعی در قبال رقبای آن از جمله ایران، چین و روسیه ابراز نگرانی کرد. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری مسیو لایو گزارش داد که سث مولتون، یک بازنشسته ارتش آمریکا که اکنون در کنگره فعالیت دارد، در گفت‌وگویی با این

یک عضو کنگره آمریکا درباره تعلل این کشور در استفاده از فناوری‌های نوظهوری مانند هوش مصنوعی در قبال رقبای آن از جمله ایران، چین و روسیه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری مسیو لایو گزارش داد که سث مولتون، یک بازنشسته ارتش آمریکا که اکنون در کنگره فعالیت دارد، در گفت‌وگویی با این پایگاه خبری تلویحا با اشاره به ایران به عنوان یکی از رقبای این کشور، درباره خطرات استفاده از هوش مصنوعی توسط رقبای آمریکا ابراز نگرانی کرد.

مسیو لایو در ادامه مطرح کرد: یکی‌ از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که مولتون درباره هوش مصنوعی مطرح کرد، کاربرد آن در تسلیحات نظامی است. اگرچه این عضو کنگره تایید می‌کند که این فناوری امروزی می‌تواند در جنگ‌ها به ارتش‌ها کمک کند، با انتقاد از رویکرد کنگره نسبت در رویکردهایش نسبت به این فناوری، ابراز نگرانی کرد که سستی آمریکا در پذیرش هوش مصنوعی آن را در قبال رقبایش که در استفاده از آن پیشی گرفته‌اند، آسیب‌پذیر کند.

بنا بر گزارش این پایگاه خبری، مولتون همچنین در ماه مه با مطرح کردن دیدگاهی در نشریه بوستون گلاب گفته بود که «امروزه، رقبای ما سریع‌تر از ما در حال به‌کارگیری هوش مصنوعی هستند و نگرانی‌های کمتری درباره نحوه استفاده از آن نشان می‌دهند. اگر آمریکا در این رقابت جدید تسلیحاتی که هوش مصنوعی در آن‌ها به کار می‌رود، عقب بماند، کسان دیگری مرزهای اخلاقی به‌کارگیری آن را تعیین خواهند کرد. وقتی این اتفاق بیفتد، عقب راندن آن بسیار سخت خواهد شد.»

مسیو لایو همچینن نوشت: مولتون به عنوان یکی از چهره‌های پیشتاز در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، وزارت دفاع این کشور را به به‌کارگیری سریع‌تر فناوری هوش مصنوعی تشویق کرده است. او پیش‌تر در گزارشی در سال ۲۰۲۰ درباره آینده توان دفاعی آمریکا گفته بود که این کشور باید فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی را برای رقابت با کشورهایی مانند چین و روسیه آغاز کند که هم تهدیدهای اقتصادی و هم امنیت ملی علیه آمریکا ایجاد می‌کنند.

در این گزارش همچنین مطرح شد که مولتون تنها سیاست‌مدار آمریکایی نبوده است که درباره عقب ماندن آمریکا از رقبایش در زمینه استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه نظامی هشدار داده و افرادی از جمله مارکو روبیو، سناتور فلوریدا نیز پیش‌تر به پایگاه خبری واشنگتن اگزمینر گفته بود که برخی از رقبای آمریکا، از جمله چین، ایران و روسیه استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.