تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 خرداد 1402 - 22:23
166 بازدید
کد خبر : 3504

همایش فناوری‌های نوین سلامت در اردبیل برگزار شد

همایش فناوری‌های نوین سلامت در اردبیل برگزار شد

اردبیل- همایش «فناوری‌های نوین سلامت» با حضور ۱۰۰ دانشجوی نخبه با ایده‌های جدید از بین ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور، در اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه در این همایش معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: در قالب این همایش تلاش ما بر این است تا از ظرفیت دانشجویان نخبه، خلاق و ایده‌پرداز در حوزه‌های مختلف با فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

فرهاد پورفرضی تصریح کرد: در این همایش که با محوریت فناوری‌های نوین حوزه سلامت به ویژه رشته‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود در بخش ناباروری، رشد جمعیت و رشد و جوانی جمعیت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به شکل واقعی و درست ارائه می‌شود.

وی گفت: از بین ۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور ۱۰۰ نفر از دانشجویان خلاق و ایده‌پرداز در این همایش شرکت کردند تا با ارائه ۲۶ ایده متفاوت بر محور تحقیق و پژوهش و فناوری‌های نوین بتوان حرکت‌های مؤثری را رقم زد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: برای ایده برتر ۸۰ میلیون تومان، ایده دوم ۶۰ میلیون تومان و ایده سوم برتر این همایش ۴۰ میلیون تومان حمایت مالی از طرف وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود.

پورفرضی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای ۲ گروه تحقیقاتی و پژوهشی نیز تا سقف ۳۰ میلیون تومان مساعدت مالی انجام می‌شود تا بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه خود را به ثمر بنشانند.

وی اضافه کرد: در این همایش سعی شده در بخش توریسم سلامت، پزشکی از راه دور و هوش مصنوعی فعالیت‌های انجام شده به خوبی تبیین و از خلاقیت جوانان و دانشجویان استفاده شود.

پورفرضی بیان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی در گام تحولی سعی ما بر این است تا ایده‌های جدید را مورد حمایت قرار دهیم و رشد شاخص فناوری‌های سلامت را نیز به عینه شاهد باشیم.

وی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را در سایه حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد و ادامه داد: یکی از برنامه‌های توسعه فناوری دانشگاه در سال‌جاری افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان تا هشت شرکت و ساخت واحدهای کارگاهی برای تکمیل چرخه تجاری‌سازی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه به ساختمان جدید نقل مکان می‌کنند تا توسعه فضای فیزیکی را به همراه افزایش واحدهای مستقر و ارائه خدمات کیفی‌تر شاهد باشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.