تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 6:17
141 بازدید
کد خبر : 3859

همکاری شرکت جدید ایلان ماسک با توییتر و تسلا

همکاری شرکت جدید ایلان ماسک با توییتر و تسلا

شرکت جدید xAI‌ ایلان ماسک که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، از توییت‌های ارسال شده در توییتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کرده و ممکن است با تسلا در زمینه نرم افزار هوش مصنوعی، همکاری کند. به گزارش ایسنا، ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که هدف این شرکت جدید، درک کائنات

شرکت جدید xAI‌ ایلان ماسک که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارد، از توییت‌های ارسال شده در توییتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده کرده و ممکن است با تسلا در زمینه نرم افزار هوش مصنوعی، همکاری کند.

به گزارش ایسنا، ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که هدف این شرکت جدید، درک کائنات خواهد بود. این میلیاردر در “توییتر اسپیس”، به صحبت درباره شرکت هوش مصنوعی xAI‌ پرداخت که چهارشنبه گذشته تاسیس آن را اعلام کرده بود. ماسک در حالی راه اندازی شرکت xAI‌ را اعلام کرد که پیش از آن، شرکت‌هایی نظیر OpenAI و گوگل را متهم کرده بود، بدون در نظر گرفتن مخاطراتی که برای بشر وجود دارد، به توسعه فناوری هوش مصنوعی پرداخته اند.

ایلان ماسک مدعی شد شرکت xAI‌ به دنبال ساخت “هوش عمومی مصنوعی خوب” به عنوان جایگزینی برای ابزارهای مایکروسافت، گوگل و OpenAI است.

به گفته ماسک، شرکت xAI‌ همکاری نزدیکی با شرکت‌های دیگر او شامل توییتر و تسلا خواهد داشت و از توییت‌های عمومی برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده کرده و با تسلا در زمینه نرم‌افزار هوش مصنوعی همکاری خواهد کرد. چنین رابطه‌ای، یک مزیت دو جانبه خواهد داشت و کار تسلا در ساخت توانمندی‌های رانندگی خودران را می‌تواند تسریع کند.

بر اساس گزارش رویترز، وی همچنین همه شرکت‌های هوش مصنوعی را متهم کرد با استخراج داده‌های توییتر به شکل غیرقانونی، مدل‌های هوش مصنوعی خود را آموزش می‌دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.