تاریخ انتشار : دوشنبه 25 دی 1402 - 7:53
61 بازدید
کد خبر : 6775

هوش مصنوعی؛ نابرابری شغلی

هوش مصنوعی؛ نابرابری شغلی

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد هوش مصنوعی بر ۴۰ درصد مشاغل تاثیر می‌گذارد و نابرابری شغلی ایجاد می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از اکونومی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تحلیل جدید خود پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی (AI) ۴۰ درصد مشاغل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این رقم در اقتصادهای پیشرفته به ۶۰

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد هوش مصنوعی بر ۴۰ درصد مشاغل تاثیر می‌گذارد و نابرابری شغلی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اکونومی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) در تحلیل جدید خود پیش‌بینی کرد که هوش مصنوعی (AI) ۴۰ درصد مشاغل را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این رقم در اقتصادهای پیشرفته به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول، کریستالینا جورجیوا پیشرفت سریع هوش مصنوعی را عاملی برای هیجان و هشدار خواند و تاثیر واقعی هوش مصنوعی بر اقتصاد جهان را پیش‌بینی دشوار دانست.

جورجیوا، پتانسیل هوش مصنوعی را برای جایگزینی نیروی انسانی در مشاغل با مهارت بالا می‌بیند که آن را از اتوماسیون تاریخی کارهای تکراری جدا می‌کند.

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد نیمی از مشاغل تحت تاثیر استفاده از هوش مصنوعی بهبود می‌یابند، در حالی که در نیمی دیگر از مشاغل ممکن است هوش مصنوعی به‌طور کامل پیشی بگیرند.

وی افزود کارگران مسن‌تر ممکن است سخت‌تر با هوش مصنوعی سازگار شوند.

صندوق بین‌المللی پول گفت: کشورها باید شبکه‌های جامع ایمنی اجتماعی ایجاد کنند و برنامه‌های بازآموزی را برای کارگران آسیب‌پذیر ارائه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.