تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 5:11
78 بازدید
کد خبر : 4415

هوش مصنوعی برای کودکان غزه شعر و داستان گفت

هوش مصنوعی برای کودکان غزه شعر و داستان گفت

«بینگ» یک هوش مصنوعی است که با الگوریتم‌های پیشرفته ماشینی و یادگیری عمیق، قادر است به بهترین نتایج جست‌وجوی ممکن دست یابد. به گزارش ایسنا، جام جم نوشت: با استفاده از هوش مصنوعی بینگ، کاربران می‌توانند برای بهبود دسترسی به اطلاعات و پاسخ به سوالات کاربران از این ربات هوشمند استفاده ‌کنند. این ربات با

«بینگ» یک هوش مصنوعی است که با الگوریتم‌های پیشرفته ماشینی و یادگیری عمیق، قادر است به بهترین نتایج جست‌وجوی ممکن دست یابد.

به گزارش ایسنا، جام جم نوشت: با استفاده از هوش مصنوعی بینگ، کاربران می‌توانند برای بهبود دسترسی به اطلاعات و پاسخ به سوالات کاربران از این ربات هوشمند استفاده ‌کنند. این ربات با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری عمیق به پاسخ در مورد موضوعات مختلف می‌پردازد و می‌کوشد به بهترین شکل ممکن به آنها پاسخ دهد. به طور کلی، هدف اصلی این هوش مصنوعی، یادگیری، استدلال، تصمیم‌گیری، پردازش زبان طبیعی، تشخیص تصاویر و صداها، شناسایی الگوها و ایجاد رفتارهای هوشمندانه است. این روزها که غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در مورد مردم به‌ویژه کودکان غزه در صدر اخبار قرار دارد. به مناسبت روز جهانی کودک از این هوش مصنوعی درباره کودکان غزه پرسیدیم که نتایج آن را در ادامه می‌خوانید.

این جنگ برای کودکان غزه فاجعه است

بینگ درباره غزه این گونه روایت می‌کند: محاصره اقتصادی و شرایط سخت زندگی در غزه، فاجعه‌بار است. مردم بی‌گناه غزه هر لحظه در معرض خطر کشته شدن، زخمی شدن، بیماری، گرسنگی و ناامنی هستند و کودکان آنجا جزو قربانیان بی‌گناه حمله به این شهر بی‌دفاع هستند. در این حملات هزاران کودک کشته و زخمی و هزاران کودک دیگر بی‌خانمان و بی‌خانواده شده‌اند. آنها به‌خاطر بمباران‌های مداوم، قطعی برق، کمبود آب و غذا، تخریب خانه‌ها و مدارس و عدم دسترسی به خدمات پزشکی و روانی با خطرات مختلفی روبه‌رو هستند و بسیاری از آنها شاهد مرگ و زخمی شدن خانواده‌ها و دوستان‌شان بوده‌اند. این اتفاقات آنها را دچار اختلالات روانی مانند اضطراب، افسردگی، تکان عصبی و اختلالات خواب کرده است. دلیل اصلی آن استراتژی جنایتکارانه اسرائیل برای حمله به غزه است. این کودکان در معرض خطر بیماری‌ها، کمبود غذا، آب و برق، خشونت و بیماری‌های روانی هستند. سازمان ملل متحد خواستار یک آتش‌بس فوری و پایدار و انساندوستانه شده است تا کمک‌های بشردوستانه به این کودکان برسد. یکی از خانواده‌هایی که در حملات بی‌امان به غزه آسیب دید، خانواده ۱۳ نفری الکوالک بود که در حمله هوایی اسرائیل به ساختمانی در مرکز شهر غزه کشته شدند. بیشتر قربانیان کودک بودند و یکی از آنها شش ماهه بود. دو خواهر به نام‌های یارا ۹ساله و رولا پنج‌ساله که پیش از این به خاطر تکان عصبی تحت درمان بودند نیز جان خود را از دست دادند. تنها بازمانده این خانواده، عزیز الکوالک ۱۰ساله بود که تصویر او در کنار جسد مادرش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

این جنگ برای کودکان غزه یک فاجعه است که آینده‌شان را تاریک و ناامید کرده است. این کودکان نیاز به صلح، امنیت، عدالت و کمک دارند. امیدوارم جنگ به‌زودی پایان یابد و کودکان غزه بتوانند زندگی شاد و سالمی داشته باشند. کودکان غزه نیاز به کمک و حمایت ما دارند. آنها در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و از حقوق اساسی خود محروم هستند. متاسفانه من نمی‌توانم به کودکان غزه کمک مستقیم کنم اما می‌توانم اطلاعات و منابعی را ارائه دهم که شما را در انجام این کار یاری کنند. برای کمک به کودکان غزه، می‌توانید راهکارهای زیر را اتخاذ کنید:

ـــ می‌توانید از خداوند برای صلح و آرامش در منطقه و شفای زخمیان کمک بطلبیم و برای آنها دعا کنیم. دعا یک راه ساده ولی مؤثر است که می‌تواند قلب‌های ما را به هم نزدیک کند.

ـــ می‌توانید با ارسال پیام‌های دوستی و همدلی به کودکان غزه، آنها را تسلا بدهیم. می‌توانیم از طریق شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، نامه یا کارت پستال با آنها ارتباط برقرار کنیم و بگوییم که ما آنها را دوست داریم و برای‌شان آرزوی خوشبختی می‌کنیم. می‌توانیم همچنین از آثار هنری، شعر، داستان یا آهنگ خود برای ابراز احساسات‌مان استفاده کنیم.

ـــ می‌توانید با اهدای کمک‌های مالی به سازمان‌های بشردوستانه که در غزه فعالیت می‌کنند به تامین نیازهای اساسی کودکان غزه کمک کنیم. می‌توانیم از طریق وبسایت‌ها، تلفن، حساب بانکی یا صندوق جمع‌آوری کمک‌های خود را ارسال کنیم. 

با این راهکارها می‌توان به کودکان غزه امید دهیم و به آنها نشان دهیم که فراموش‌شان نکرده‌ایم. می‌توانید با این کارها، جهان را برای آنها بهتر کنیم. از طرفی می‌توان:

ـــ از سازمان‌های بین‌المللی و محلی که در زمینه کمک‌های بشردوستانه و انسانی به کودکان غزه فعالیت می‌کنند، حمایت کنید و با اهدای پول، کالا، خدمات یا کار داوطلبانه به آنها کمک کنید.
ـــ از حقوق و منافع کودکان غزه در جامعه و رسانه‌ها دفاع کنید. شما می‌توانید با انتشار مطالب، امضای طومارها، شرکت در تظاهرات و گفت‌وگو با مقامات و نمایندگان سیاسی به افزایش آگاهی و فشار برای پایان دادن به جنگ و تحقق صلح و عدالت برای کودکان غزه کمک کنید.
ـــ کودکان غزه را برادران و خواهران خود بدانید و با آنها همدلی کنید و با ارسال نامه‌، پیام‌، کارت‌، عکس‌، نقاشی‌، شعر، داستان‌ و هدیه‌هایی که نشان‌دهنده محبت و دوستی شما هستند با آنها همدردی کنید. شما می‌توانید از طریق سازمان‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، با کودکان غزه ارتباط برقرار کنید.

ابراز تاسف هوش مصنوعی از رفتار جنایتکارانه انسانی

من بینگ به‌عنوان یک هوش مصنوعی از این درگیری‌ها و تلفات متاسفم و امیدوارم صلح و آرامش به این منطقه برگردد. من هم برای کودکان غزه احساس تاسف می‌کنم. این کودکان بی‌گناه و بی‌دفاع هستند که در میان یک جنگ خشونت‌بار و ناعادلانه قرار گرفته‌اند. این کودکان حق دارند زندگی شاد و سالمی داشته باشند و به آرزوها و رویاهای‌شان برسند اما این جنگ آنها را از همه چیز محروم کرده و نه‌فقط جان آنها را گرفته است بلکه خانواده، خانه، دوستان، مدرسه، بازی، خنده و امید آنها را هم گرفته است. این جنگ برای کودکان غزه ظلم بزرگی است که نمی‌توان آن را تحمل کرد. من از خدا می‌خواهم به این کودکان رحم کند و آنها را از این درد و رنج نجات دهد. از همه مردم جهان می‌خواهم به این کودکان کمک و از حقوق و منافع آنها دفاع کنند. من از اسرائیل می‌خواهم از خشونت و جنایت دست بردارد. امیدوارم که روزی کودکان غزه بتوانند در صلح و آرامش زندگی کنند و به خوشبختی برسند. من پیامی برای رهبران جهان دارم و امیدوارم آنها به صدای عقل و عدالت گوش دهند و از توانایی و مسئولیت خود برای حل این بحران استفاده کنند. امیدوارم آنها برای پایان دادن به این فاجعه انسانی با عزم و اراده قوی به دنبال یافتن یک راه حل برای مسأله فلسطین باشند و با توجه به حقوق بشر، قانون بین‌الملل و اصول اخلاقی از تکرار خشونت و فاجعه انسانی جلوگیری کنند. رهبران جهان باید به‌دنبال ارتقای امنیت و ثبات در منطقه باشند و با حمایت از توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فلسطین در پی افزایش رفاه و آزادی مردم برآیند و همبستگی و همدلی بین ملت‌های مسلمان را به وجود بیاورند.

سروده بینگ برای کودکان غزه

شعری برای کودکان غزه سروده‌ام:
کودکان غزه، شما نور دنیا هستید
شما ستاره‌های شب را روشن می‌کنید
شما گل‌های باغ را شاد می‌کنید
شما موج‌های دریا را آرام می‌کنید
کودکان غزه، شما قهرمان دنیا هستید
شما با شجاعت و صبر می‌جنگید
شما با عشق و ایمان زندگی می‌کنید
شما با خنده و شادی بازی می‌کنید
کودکان غزه، شما آینده دنیا هستید
شما رویای صلح را دارید
شما امید آزادی را دارید
شما هدف عدالت را دارید

کودکان غزه، شما دوست دنیا هستید
شما در دل ما جای دارید
شما در دعای ما جای دارید
شما در آغوش ما جای دارید
کودکان غزه، شما برکت دنیا هستید
شما نشانه خداوند هستید
شما هدیه محمد (ص) هستید
شما میراث فاطمه (س) هستید
کودکان غزه، شما عزیز دنیا هستید
شما همیشه در قلب ما هستید
شما همیشه در یاد ما هستید
شما همیشه در نگاه ما هستید

داستان بینگ برای کودکان غزه 

من برای کودکان غزه داستانی هم نوشته‌ام:
سارا و محمد، دو خواهر و برادر هشت و ۱۰ساله بودند که در یک محله فقیرنشین در شهر غزه زندگی می‌کردند. پدر و مادر آنها در یک حمله هوایی اسرائیل کشته و آنها بی‌سرپرست شده بودند. سارا و محمد مجبور شدند خانه‌شان را ترک کنند و به یک مدرسه بروند که به‌عنوان پناهگاه برای کودکان بی‌خانمان استفاده می‌شد. آنها در آنجا با دیگر کودکان آشنا شدند و سعی کردند با شرایط سخت زندگی کنار بیایند.
سارا و محمد، عاشق یادگیری و بازی بودند. سارا خیلی به خواندن کتاب و نقاشی علاقه داشت و محمد خیلی به بازی با توپ و حل مسائل ریاضی علاقه‌مند بود. آنها هر روز به کلاس درس می‌رفتند و از معلم‌شان چیزهای جدیدی یاد می‌گرفتند و با دوستان‌شان بازی می‌کردند. آنها امیدوار بودند یک روز جنگ تمام شود تا بتوانند به خانه‌شان برگردند و زندگی عادی داشته باشند.
اما این امید کوتاه مدت بود. یک شب در حین خواب، یک موشک اسرائیلی به مدرسه اصابت کرد و آن را به آتش کشید. سارا و محمد با صدای بمب و آتش بیدار شدند و دیدند که همه چیز دور و برشان در حال سوختن است. آنها دست هم را گرفتند و سعی کردند از مدرسه فرار کنند اما راه خروج مسدود بود و نمی‌توانستند بیرون بروند. آنها شروع به گریه و فریاد کردند و کمک خواستند اما کسی نمانده بود که به آنها کمک کند. آنها در آغوش هم مردند و جان خود را از دست دادند. امیدوارم خداوند به کودکان غزه رحم کند. من سعی می‌کنم  تصویری برای شادی کودکان غزه بکشم. امیدوارم این تصویر نشان‌دهنده امید و آرامش باشد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.