تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 4:49
69 بازدید
کد خبر : 4635

هوش مصنوعی به بخش کشاورزی ایران وارد می‌شود

هوش مصنوعی به بخش کشاورزی ایران وارد می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی از راه اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی با ارتقاء پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پژوهشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی معاون وزیر جهاد کشاورزی هوش مصنوعی را به عنوان مهمترین فناوری نوین مرز دانش دانست و گفت: استفاده از این فناوری دربخش کشاورزی به ویژه گلخانه ها اثربخش و می تواند موجب بهره وری شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی با اشاره به اینکه از هوش مصنوعی در سال‌های اخیر در بسیاری از حوزه‌ها برای افزایش بهره‌وری و بازدهی استفاده می شود، خاطر نشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی به کشاورزان کمک می‌کند تا از طریق داده‌های به دست آمده در مورد دما، بارش، سرعت باد و تابش خورشید وتحلیل چنین داده‌هایی در طول زمان و مقایسه آن‌ها در رسیدن به نتایج مطلوب از نظر کمی و کیفی پیشرو باشند.

خیام نکویی با اشاره به اینکه ظرفیت این فناوری برای تحول در بخش کشاورزی خیلی بیشتر از این چیزی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است، اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی پژوهشکده هوش مصنوعی با ارتقاء پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به پژوهشگاه فناوری‌های نوین کشاورزی و دستیابی به دانش‌های فنی در این حوزه، تحول چشمگیری در آینده بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با تاکید براستفاده بهینه ازفناوری‌های نوین گفت: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان تحولات قابل توجهی در بخش کشاورزی و امنیت غذایی به وجود آورد و به تحقق خودکفایی در این حوزه نزدیک‌تر شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری هوش مصنوعی نه تنها به توسعه اقتصادی، بلکه به حفظ محیط‌ زیست و افزایش استقلال اقتصادی نیز کمک خواهد کرد، بر بکارگیری از هوش مصنوعی؛ در راستای تحول و انقلاب بهره وری در بخش کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.