تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1402 - 22:20
178 بازدید
کد خبر : 3567

هوش مصنوعی به بهتر دیده شدن فرش دست‌باف کمک می‌کند

هوش مصنوعی به بهتر دیده شدن فرش دست‌باف کمک می‌کند

زنجان-استاندار زنجان گفت: هوش مصنوعی یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار است که به بهتر دیده شدن فرش دست‌باف کمک می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف و پنجمین جشنواره تجلیل از فعالان حوزه فرش دست‌باف استان که در سالن اجتماعات شهید نوری جهاد دانشگاهی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه فرش دست‌باف یکی از ارزشمندترین داشته‌های ما ایرانیان است، گفت: برای اینکه این ارزش بهتر دیده شود، باید از ابزار نوین از جمله هوش مصنوعی بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم اقداماتی که باید برای بهتر دیده شدن این صنعت کهن انجام می‌گرفت، محقق نشده است، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در این راستا، بهره‌گیری از ایده‌های مختلف و جدید بود، به همین خاطر یکی از رویکردهای استان در این زمینه، حمایت از ایده‌های جدید در حوزه فرش دست‌باف است.

استاندار زنجان، تأمین زنجیره فرش را بسیار مهم دانست و با تاکید بر اینکه یکی از دلایل مبهم بودن فعالیت در این عرصه به ایجاد نشدن ثبات زنجیره در حوزه صادرات برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: با این حرکت می‌توان ادعا کرد که یکی از آیتم‌ها عدالت اقتصادی در استان محقق شده است.

وی در تشریح عدالت اقتصادی با اشاره به اینکه ایجاد فضای حمایتی و زیرساختی برای افرادی که قابلیت رشد دارند، زمینه تحقق عدالت اقتصادی را فراهم می‌کند، ابراز کرد: به این موضوع در حوزه فرش دست‌باف باید توجه جدی شود که در این راستا یکی از اقدامات می‌تواند استفاده از توان ذهنی افرادی باشد که در این زمینه دستی بر آتش دارند.

افشارچی با تاکید بر اینکه باید از هر فرصتی برای تولید ثروت در کشور استفاده کنیم و معتقدیم حوزه فرش دست‌باف می‌تواند یکی از این حوزه‌ها باشد، یادآور شد: وقتی پای تولید ثروت به میان می‌آید، نباید فراموش کنیم که در عرصه رقابت با سایرین باید به ابزارهای نوین مسلح شویم تا بتوانیم در این مسیر به موفقیت دست یافته و تولید ثروت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.