تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 7:54
35 بازدید
کد خبر : 4395

هوش مصنوعی را نمی‌توان به حوزه خاصی محدود کرد

هوش مصنوعی را نمی‌توان به حوزه خاصی محدود کرد

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی را نمی‌توان به حوزه خاصی محدود کرد، گفت: هوش مصنوعی موضوعی است که یک هسته متمرکز داشته و برای عملیاتی شدن آن نیاز است که در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد. به گزارش ایسنا، با یکپارچه شدن فزاینده هوش مصنوعی با فناوری‌های اطلاعات

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی را نمی‌توان به حوزه خاصی محدود کرد، گفت: هوش مصنوعی موضوعی است که یک هسته متمرکز داشته و برای عملیاتی شدن آن نیاز است که در بخش‌های مختلف خود را نشان دهد.

به گزارش ایسنا، با یکپارچه شدن فزاینده هوش مصنوعی با فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICT) که سهم مهمی در تجارت، جوامع و زندگی ما دارد، رگولاتورها با وظیفه پیچیده به حداقل رساندن تهدیدات و حداکثر کردن منافع مواجه هستند. هوش مصنوعی به‌طور فوق‌العاده‌ای کاربردی است و در حال تعبیه شدن در هر کجاست.

در همین رابطه امروز رویداد ملی هوش مصنوعی در سلامت با محورهای تشخیص تداخلات دارویی، دستیار هوشمند خود مراقبتی و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی با استفاده از هوش مصنوعی با حضور رئیس مرکز ملی فضای مجازی و وزیر بهداشت و  سایر فعالان این حوزه در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است.  

سید محمد امین آقامیری – دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی – در رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت اظهار کرد: مسئله هوش مصنوعی بسیار مهم است از این منظر که تغییراتی را در دهه‌های آینده خواهیم دید.

وی افزود: شاید یکی از مصادیق که در بین فعالان فناوری صحبت می‌شود هوش مصنوعی باشد. هوش مصنوعی موضوعی است که یک هسته متمرکز دارد که برای عملیاتی شدن آن نیاز است در بخش های مختلف خود را نشان دهد بنابراین نمی‌توان آن را به حوزه خاصی محدود کرد.

آقامیری تاکید کرد: با بررسی سایر کشورها در این زمینه می‌توان گفت سه رویکرد وجود دارد. بعضی کشورها تمرکز بر روی هسته‌های شناسایی دارند که این سیاست مورد توجه کشورها بوده است. برخی کشورها بر روی پژوهش کاربردی متمرکز هستند و برخی دیگر بر روی توسعه کاربرد فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: سیاست‌های گفته شده کشورها از موضوعات مهمی است که باید وحدت رویه داشته باشد و درحال حاضر این مسئله در کشور در حال پیگیری است. نکته قابل توجه این است موضوعی که در این همایش بررسی می‌شود اتفاق نادری است و کاری که می‌خواهیم انجام دهیم تاثیرات بسیاری مانند تشخیص تداخلات دارویی، کاهش هزینه درمان، تامین منابع دولت و سایر موارد خواهد داشت.

وی بیان کرد: نتیجه این زحمات به نفع مردم است و امروز روز بسیار شورانگیزی است و با تجربیات موفق در این زمینه می‌توان زنجیره را کامل کرد و با تکمیل آن طی ماه‌های آینده شاهد تاثیر این رویداد در در زندگی مردم باشیم.

آقامیری در پایان گفت: امیدواریم هوش مصنوعی را به سایر حوزه‌های دیگر هم توسعه دهیم و شاهد ارتقای سطح زندگی مردم باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.