تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 6:13
52 بازدید
کد خبر : 4037

هوش مصنوعی مشاغل را نابود خواهد کرد

هوش مصنوعی مشاغل را نابود خواهد کرد

«پل کروگمن» اخیرا اظهار داشت که هوش مصنوعی مشاغل را از بین خواهد برد و بشر نمی‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد. به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، «پل کروگمن»(Paul Krugman) اقتصاددان برنده جایزه نوبل، در یکی از اپیزودهای پادکست «Odd Lots» شرکت رسانه جمعی «بلومبرگ»(Bloomberg) گفت: رونق هوش مصنوعی ممکن است

«پل کروگمن» اخیرا اظهار داشت که هوش مصنوعی مشاغل را از بین خواهد برد و بشر نمی‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس اینسایدر، «پل کروگمن»(Paul Krugman) اقتصاددان برنده جایزه نوبل، در یکی از اپیزودهای پادکست «Odd Lots» شرکت رسانه جمعی «بلومبرگ»(Bloomberg) گفت: رونق هوش مصنوعی ممکن است شغل شما را از بین ببرد و ما نمی‌توانیم در این زمینه کاری انجام دهیم.

کروگمن که مرتب در مورد سیاست‌های اقتصادی و تأثیرات گسترده‌تر آنها می‌نویسد، گفت که فکر می‌کند هوش مصنوعی بیش از آن فراگیر و پراکنده است که بتوان هرگونه مداخله بزرگ از سوی دولت را برای محدود کردن آن تضمین کرد.

منظور کروگمن این است که رونق هوش مصنوعی به جای ویران کردن یک منطقه یا گروه اجتماعی خاص، احتمالا برخی از مشاغل موسوم به «یقه سفید» یا مشاغل یدی را به طور مساوی در سراسر کشور از بین خواهد برد. به گفته کروگمن، این بدان معناست که طراحی کردن سیاست‌های اصلاحی برای کمک به کارگران آواره دشوار خواهد بود. وی افزود: من فکر نمی‌کنم در این مورد به غیر از تلاش برای ممنوع کردن کامل فناوری که کارساز نیست، بتوانید کار زیادی انجام دهید.

کروگمن ادامه داد: بسیاری از کارهای یقه سفید که فناوری‌هایی مانند ChatGPT آنها را تهدید می‌کنند، در تفکر خلاق یا اصیل ریشه ندارند. چند نفر در دنیای واقعی خلاق هستند؟ چقدر از کارهایی که برای انجام دادن آنها به مردم پول زیادی می‌دهیم، به تصحیح خودکار فوق‌العاده گسترده شباهت دارند؟ این به طور بالقوه یک مفهوم واقعا بزرگ است و می‌تواند جای بسیاری از مشاغل را بگیرد.

کروگمن گفت: اما چگونه یک مفهوم واقعا بزرگ، به یک تاثیر قابل اندازه‌گیری بر اقتصاد تبدیل می‌شود؟ هنوز اندازه‌گیری کردن تأثیر نوآوری‌های فناوری مانند هوش مصنوعی دشوار است زیرا روشی که ما فناوری را با آن اندازه‌گیری می‌کنیم، خوب نیست.

کروگمن توضیح داد که اقتصاددانان معمولا معیارهای ملموسی مانند «افزایش موجودی سرمایه به رشد اقتصادی» را اضافه می‌کنند و آنچه را که نمی‌توان با رشد فناوری اندازه‌گیری کرد، برجسته می‌سازند. وی افزود: به عنوان مثال، بهره‌وری کشور با نرخ یک درصد در سال بین اواسط دهه ۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ شتاب گرفت که با ظهور اینترنت و در نهایت کشف چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات توسط شرکت‌ها همراه بود.

با وجود این، برخی از موارد توسعه نیز در نتیجه موارد معمولی‌تر به دست می‌آیند. یک نمونه از این موارد، شرکت‌هایی هستند که متوجه می‌شوند چگونه از بارکد برای مدیریت موجودی‌های خود استفاده کنند.

کروگمن گفت: فناوری اساسا معیاری است که شما نمی‌توانید به صورت دیگری توضیح دهید. وقتی صحبت از هوش مصنوعی به میان می‌آید، تنها زمان مشخص خواهد کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.