تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 - 5:11
51 بازدید
کد خبر : 6742

هوش مصنوعی و باز هم هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی و باز هم هوش مصنوعی!

اولین ربات همراه با چت جی‌پی‌تی، یک «کمربند هوشمند» مجهز به هوش مصنوعی که به هدایت افراد نابینا کمک می‌کند و همچنین جاروبرقی، تی و سایر وسایل مجهز به هوش مصنوعی همه در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال(CES 2024) به چشم می‌خورند. به گزارش ایسنا، در سالی که هوش مصنوعی تیتر اخبار و توجهات در صنعت

اولین ربات همراه با چت جی‌پی‌تی، یک «کمربند هوشمند» مجهز به هوش مصنوعی که به هدایت افراد نابینا کمک می‌کند و همچنین جاروبرقی، تی و سایر وسایل مجهز به هوش مصنوعی همه در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری سال(CES 2024) به چشم می‌خورند.

به گزارش ایسنا، در سالی که هوش مصنوعی تیتر اخبار و توجهات در صنعت فناوری را به خود معطوف کرده بود، جای تعجب نیست که محصولات جدیدی که در نمایشگاه الکترونیک مصرفی امسال یا به اختصار CES عرضه می‌شوند، اکثریت به هوش مصنوعی مربوط باشند.

به نقل از سی‌ان‌ان، نمایشگاه CES 2024 که اکنون پنجاه و هشتمین سال خود را پشت سر می‌گذارد، از روز گذشته در لاس وگاس با ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته و گجت‌های عجیب و غریب درب‌هایش را به روی خبرنگاران باز کرده و از فردا به روی عموم باز می‌شود.

این رویداد که بزرگ‌ترین رویداد فناوری در سال است، به ربات‌هایی که در نمایشگاه پرسه می‌زنند، ارائه‌های پرشور از شرکت‌های بزرگ فناوری و راه‌اندازی محصولات عجیب و غریب، شناخته شده است.

این رویداد همچنین بستر مناسبی برای معامله میان مدیران اجرایی، تولیدکنندگان و خرده فروشان در صنایع مختلف است. این نمایشگاه می‌تواند زمینه را برای برخی از بزرگترین روندهای فناوری سال فراهم کند و توجه شرکت‌ها را به عنوان بخشی از این فرآیند به خود جلب کند.

دیپنجان چاترجی(Dipanjan Chatterjee)، تحلیلگر اصلی در فارستر(Forrester) می‌گوید: شاید سوالی که باید پرسید این باشد که هوش مصنوعی در سال جاری بر چه چیزی اثر نخواهد گذاشت؟ این فناوری در سالی که گذشت چنان شور و هیجانی را برانگیخت که شرکت‌ها احساس کردند قطار هوش مصنوعی همان قطاری است که باید سوار آن شوند، حتی اگر ندانند مقصد کجاست!

انجمن فناوری مصرف‌کننده که هر سال میزبان CES است، گفت که انتظار دارد امسال حدود ۱۳۰ هزار شرکت‌کننده حضوری داشته باشد که این رقم در سال گذشته حدود ۱۱۵ هزار نفر و در سال ۲۰۲۲ به ۴۵۰۰۰ نفر بوده است.

در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰۰ غرفه‌دار و ۱۲۰۰ استارت‌آپ از سراسر جهان حضور خواهند داشت. سخنرانان برجسته شامل مدیران شرکت‌هایی مانند سامسونگ، ال‌جی و مایکروسافت و همچنین گفتگو با ایوان اشپیگل(Evan Spiegel)، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعاملان اسنپ(snap) و داگ مک‌میلون(Doug McMillon)، مدیرعامل والمارت خواهند بود. شرکت اپل نیز که معمولا در CES غایب است، انتظار نمی‌رود این بار نیز در این رویداد شرکت کند.

این نمایشگاه همچنین یکی از سریع‌ترین نمایشگاه‌ها در حوزه خودرو در جهان به حساب می‌آید. اشکال مختلف حمل و نقل، از شناور و موتور گرفته تا قایق‌های تفریحی خودران، امسال به نمایش گذاشته می‌شوند.

فراتر از هوش مصنوعی

نمایشگرهای تاشو، نسل بعدی پوشیدنی‌ها و لوازم جانبی مرتبط با واقعیت ترکیبی نیز انتظار می‌رود امسال توجه زیادی را به خود جلب کنند.

یک گجت به نام(Dusk Rx) که برای جایزه نوآوری CES 2024 در نظر گرفته شده است وعده ساخت اولین عینک طبی جهان را می‌دهد که به کاربران امکان کنترل رنگ لنزهای عینک را از طریق قاب آن یا درون یک اپلیکیشن می‌دهد. در همین حال، یک شلوار جین با تکنولوژی بالا یک جریان میکرو با فناوری پیشرفته را به نمایش می‌گذارد که برای تقویت عملکرد ورزشی طراحی شده است.

برخی از شرکت ها نیز می‌توانند نسخه‌های ارتقا یافته نوآوری‌های قبلی را به نمایش بگذارند.

استوارت کارلاو(Stuart Carlaw)، مدیر ارشد تحقیقاتی در شرکت ABI Research، می‌گوید: یک استثنا در نمایشگاه، هوش مصنوعی است. اگر فناوری مربوط به هوش مصنوعی ندارید، آیا شما اصلا یک شرکت فناوری به حساب می‌آیید؟

نمایشگاه فناوری CES 2024 تا روز جمعه ۱۲ ژانویه(۲۳ دی) ادامه دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.