تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 5:16
109 بازدید
کد خبر : 4278

هوش مصنوعی و زیست فناوری، محورهای اصلی تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی

هوش مصنوعی و زیست فناوری، محورهای اصلی تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی

رؤسای جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی در راستای ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری پایدار، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. به گزارش ایسنا، امروز، یکشنبه ۷ آبان ماه تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی به امضای دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر سیدمحمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس

رؤسای جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی در راستای ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری پایدار، تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش ایسنا، امروز، یکشنبه ۷ آبان ماه تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی به امضای دکتر حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی و دکتر سیدمحمدامین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی رسید.

در ابتدای این نشست، دکتر حسن مسلمی نائینی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد.

دکتر مسلمی نائینی با ابراز خرسندی از ارتباطی که با امضای این تفاهم‌نامه همکاری میان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی ایجاد خواهد شد، بیان کرد: در  سال‌های اخیر، جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فناوری توانایی خود را نشان داده است.

وی با اشاره به اینکه به ویژه در حوزه‌های پزشکی، سلول درمانی و حوزه‌هایی که پژوهشگاه رویان چه در داخل و چه در خارج از کشور فعالیت می‌کند، اقدامات ممتازی انجام شده است، افزود: امیدواریم این ارتباط ایجاد شده به هر دو سازمان کمک کند تا بتوانیم کاری در خور انجام دهیم و عقب افتادگی‌ها در حوزه مطالعات عملکردی مغز و رایانه و همچنین هوش مصنوعی را در کشور جبران کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه امیدواریم با امضا و اجرایی شدن این تفاهم‌نامه کارهای بزرگی انجام گیرد تأکید کرد: هر دستگاهی که در پروژه‌ای به جهاد دانشگاهی کمک کرده، خودش بیشتر از مزایا و نعمات آن استفاده کرده است.

دکتر مسلمی نائینی در پایان سخنانش گفت: ان شاءالله با امضای این تفاهم‌نامه همکاری، موجبات خیر و برکت و اعتلا و پیشرفت بیشتر کشور را شاهد باشیم.

در ادامه این نشست، دکتر سیدمحمدامین آقامیری بیان کرد: فضای مجازی در دنیا در حال پیشرفت و توسعه است و روزی تفریحات ما پارک، سینما و تئاتر بود، اما امروز اقتصاد، رفت و آمدها، اجتماع‌ها، تبادل افکار و اخبار و… موضوعات مبتلا به داخل آن است.   

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه توسعه خدمات فضای مجازی نقش آفرینی می‌کنیم که این امر باعث می‌شود تا کشور پایدار و استوارتر شود، ادامه داد: به طور مثال ساخت گیرنده‌های رادیویی توسط جهاد دانشگاهی که روزی مشکل کشور را حل کرد و حرکت مثبتی بود، در حوزه خدمات فضای مجازی نیز نیاز به چنین حرکت‌هایی داریم.

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: همانطور که در فضای فیزیکی تولید محصولات توسعه‌ای را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، باید بخش جدی از کار را برای توسعه خدمات در فضای مجازی بگذاریم که هر چه قدر پیش برویم خود را بیشتر نشان می‌دهد.

دکتر آقامیری با بیان اینکه فضای مجازی کمک می کند تا در فضای فیزیکی بتوانیم کارهایی را انجام دهیم که از جمله آنها بحث هوشمندسازی است، اظهار کرد: می‌توانیم با افزایش توانمندی در حوزه هوشمندسازی زندگی را در فضای فیزیکی بیشتر ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امضای این تفاهم‌نامه فتح بابی است تا آماده همکاری در پروژه‌های بیست و هفت گانه و پروژه‌هایی که در آینده به آن اضافه می‌شود، باشیم و در موضوعات مختلف همکاری کنیم، گفت: امیدواریم با همکاری جهاددانشگاهی این امکانات و فرصت را غنیمت بشمریم و توسعه دهیم تا نتیجه آن را در زندگی مردم و جامعه شاهد باشیم. ان شاءالله نکات مطرح شده در تفاهم نامه را با قدرت و سرعت پیش ببریم و سریع‌تر شاهد نتایج آن باشیم.  

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد زمینه‌های لازم برای همکاری پایدار بین جهاد دانشگاهی و مرکز ملی فضای مجازی به امضاء رسیده است.

معرفی اولویت‌های پژوهشی در موضوعات مرتبط مشارکت در انجام آنها، تبادل دستاوردها و پژوهش‌های صورت گرفته با موضوعات هوش مصنوعی- زیست فناوری در جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود و هم‌افزایی، بهره‌مندی متقابل در زمینه تبادل اطلاعات علمی- پژوهشی، همکاری و مشارکت در برگزاری دوره‌های مختلف پژوهشی و آموزشی، نشست‌ها و سمینارهای علمی در راستای اهداف مشترک، حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی در زمینه‌های علمی و آموزشی، مرتبط با هوش مصنوعی- زیست فناوری، تبادل تجارب، مهارت‌ها، توانایی‌ها و معلومات در زمینه‌های مرتبط با هوش مصنوعی – زیست فناوری و … از جمله زمینه‌های همکاری مطرح شده در این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.