تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1402 - 6:17
108 بازدید
کد خبر : 4249

پایداری و رقابت در بازار صنایع سنگین با بهره‌مندی صنعت فولاد از هوش مصنوعی

پایداری و رقابت در بازار صنایع سنگین با بهره‌مندی صنعت فولاد از هوش مصنوعی

صنعت فولاد می‌تواند با بهره‌مندی از فناوری‌ هوش مصنوعی، همه صنایع سنگین را در بهبود پایداری و رقابت در بازار رهبری کرده و رویکردی مبتنی بر اکتشاف و بهره‌برداری را رقم بزند؛ بگونه‌ای که سودآوری در این صنعت تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند. به گزارش ایسنا، طی هفته جاری، نخستین سمپوزیوم انقلاب صنعتی چهارم

صنعت فولاد می‌تواند با بهره‌مندی از فناوری‌ هوش مصنوعی، همه صنایع سنگین را در بهبود پایداری و رقابت در بازار رهبری کرده و رویکردی مبتنی بر اکتشاف و بهره‌برداری را رقم بزند؛ بگونه‌ای که سودآوری در این صنعت تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش ایسنا، طی هفته جاری، نخستین سمپوزیوم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد با رویکرد هوش مصنوعی در محل مرکز همای‌های صداوسیما با حضور مدیران و فعالان صنعت فولاد و  اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد.

اغناء روحیه‌ی جستجوگری و کاوشگری مدیران صنعت فولاد کشور برای همکاری نوآوری و تسریع در توسعه راه‌حل‌هایی از طریق هوش مصنوعی، تجمیع تجربیات، برقراری ارتباط مستقیم پژوهشگران، محققین و ایجاد زمینه‌ای برای فعالیت های جمعی در صنعت فولاد، از جمله اهداف اولین سمپوزیوم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد با رویکرد هوش مصنوعی بود که منجر به کسب معلومات و اطلاع از یافته‌های جدید در عرصه علم و دانش خواهد شد.

براساس مطالعات در این زمینه، صنعت فولاد می‌تواند با بهره‌مندی از فناوری‌های هوش مصنوعی، صنایع سنگین را در بهبود پایداری و رقابت در بازار رهبری کند و رویکردی مبتنی بر اکتشاف و بهره‌برداری را رقم بزند؛ بگونه‌ای که سودآوری در این صنعت تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند. صنعت فولاد کشور با بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی درصدد است تا بر پیشبرد مرزهای فناوری هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت فولاد بپردازد؛ با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید می‌توان بسیاری از فرآیندها را از راه دور کنترل کرده و به روش صنعتی‌سازی مدرن فولاد کمک کرد.

از سوی دیگر بخش‌های مختلف صنعت فولاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی نیز در حال بررسی و پردازش است. بهره‌گیری از هوش مصنوعی در صنعت فولاد، منجر به کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید در این صنعت و افزایش راندمان تولید خواهد شد.

صنعت فولاد می‌تواند با بهره‌مندی از فناوری‌های هوش مصنوعی، همه صنایع سنگین را در بهبود پایداری و رقابت در بازار رهبری کند و رویکردی مبتنی بر اکتشاف و بهره‌برداری را رقم بزند.

در ادامه برگزاری این همایش، کارگاه‌های تخصصی با حضور متخصصان و صنعتگران برگزار شد که در آن به مزایای استفاده از هوش مصنوعی در صنایع فولاد پرداخته شد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.