تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 فروردین 1403 - 4:46
24 بازدید
کد خبر : 7135

پهپادهای مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته شد

پهپادهای مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته شد

چین ناوگانی از پهپاد‌های مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته است که بدون کمک اپراتورهای ماهر قادرند به صورت مستقل در جنگل‌ها در موضوع بلایای طبیعی فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، چین ناوگانی از پهپاد‌های مینیاتوری مجهز به هوش مصنوعی ساخته است که می‌توانند به طور مستقل در جنگل‌ها فعالیت بوده و به طور بالقوه می‌توانند راه را برای انقلابی در واکنش به بلایا هموار کنند.

این پهپاد‌ها که توسط محققان دانشگاه ژجیانگ در شرق چین ساخته شده‌اند، می‌توانند در فضا‌های تنگ و محیط‌های پیچیده بدون کمک انسان حرکت کنند.

“شین” دانشجوی دکترا در کالج علوم و مهندسی کنترل در دانشگاه ژجیانگ گفت: در حالی که پهپاد‌های سنتی به اپراتور‌های ماهر نیاز دارند تا پرواز خود را با کنترل از راه دور کنترل کنند، ما تصمیم گرفته‌ایم که به پهپاد‌ها اجازه دهیم خودشان تصمیم بگیرند و به آنها توانایی درک و مشاهده محیط، تصمیم‌گیری و اعمال کنترل بدون دخالت انسان را می‌دهیم.

به‌جای تکیه بر سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای، ناوگان پهپاد‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا به طور مستقل از موانع اجتناب کرده و حرکت‌های خود را هماهنگ انجام دهند.

با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی، پهپاد‌ها می‌توانند اطلاعات محیطی را با حسگر‌هایشان که به‌عنوان “چشم” آنها عمل می‌کنند، به دست آورند و نقشه‌ای سه‌بعدی از محیط ایجاد کنند. الگوریتم‌های مشترکی برای تسهیل در شناسایی و درک در بین پهپاد‌های متعدد ایجاد شده‌اند که امکان کنترل مؤثر کل ناوگان را فراهم می‌کند.

به گفته سازندگان آنها، این پهپاد‌ها می‌توانند کاربرد‌های گسترده‌ای در سناریو‌های مختلف داشته باشند که از ردیابی سلامت جنگل‌ها تا واکنش اضطراری را شامل می‌شود.

به عنوان مثال، پهپاد‌ها می‌توانند به تلاش‌های جستجو و نجات پس از زلزله یا عملیات اطفای حریق کمک کنند. آنها حتی می‌توانند به طور دقیق مکان هر درخت را در محیط جنگل پیدا کرده و وضعیت رشد آنها را ارزیابی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.