تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402 - 5:11
44 بازدید
کد خبر : 6980

چگونه هند هوش‌مصنوعی را رونق داد؟

چگونه هند هوش‌مصنوعی را رونق داد؟

ایسنا/خراسان رضوی بازار هوش‌مصنوعی هند تا سال ۲۰۲۷ به ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد. به نقل از رویترز، سازمان صنعت فناوری اطلاعات هند (Nasscom) و شرکت مشاوره BCG با استناد به گزارش مشترکی در مورد مطالعه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور هند اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود بازار هوش مصنوعی هند تا سال ۲۰۲۷

ایسنا/خراسان رضوی بازار هوش‌مصنوعی هند تا سال ۲۰۲۷ به ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد.

به نقل از رویترز، سازمان صنعت فناوری اطلاعات هند (Nasscom) و شرکت مشاوره BCG با استناد به گزارش مشترکی در مورد مطالعه فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور هند اعلام کردند که پیش‌بینی می‌شود بازار هوش مصنوعی هند تا سال ۲۰۲۷ به ۱۷ میلیارد دلار برسد که با نرخ سالانه ۲۵ تا ۳۵ درصد بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ رشد خواهد کرد.

آنها در بیانیه‌ای پیش از انتشار این گزارش اعلام کردند که این رشد به پشتوانه افزایش هزینه‌های فناوری سازمانی، گسترش استعدادهای هوش مصنوعی در این کشور و افزایش سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی است.

در این گزارش آمده است که هند بیش از ۴۲۰ هزار کارمند دارد که در حال حاضر در بخش‌های هوش‌مصنوعی مشغول به کار هستند، همچنین این کشور بالاترین میزان نفوذ مهارت‌ها را در زمینه هوش مصنوعی دارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌های فناوری اطلاعات، بودجه قابل توجهی را برای آموزش کارکنان خود، سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها و گسترش قابلیت‌ها در فناوری نوظهور در نظر گرفته‌اند.

سال گذشته، Wipro، شرکت چندملیتی هندی که خدمات فناوری اطلاعات، مشاور و خدمات فرآیند تجاری را ارائه می‌کند، یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی طی ۳ سال اعلام کرده بود.

در این گزارش آمده است، با افزایش سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، انتظار می‌رود تقاضای بعدی برای استعدادهای هوش مصنوعی در هند نیز با نرخ سالانه ۱۵ درصد تا سال ۲۰۲۷ رشد کند.

از ۲۵ ارائه‌دهنده خدمات فناوری برتر، ۹۰ درصد تعهدات مهارت‌های هوش مصنوعی مولد در مقیاس بزرگ را انجام داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.