تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1402 - 6:11
85 بازدید
کد خبر : 4204

کمک هوش مصنوعی به کاربران ایرانی برای دسترسی بهتر به سایت‌های تحریمی

کمک هوش مصنوعی به کاربران ایرانی برای دسترسی بهتر به سایت‌های تحریمی

یکی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی از پیاده‌سازی ساز و کاری مبتنی بر هوش مصنوعی جهت اضافه کردن خودکار و لحظه‌ای سایت‌های تحریم‌شده خبر داده است. به گزارش ایسنا، خدمات اینترنتی و وب‌سایت‌هایی که ایران را تحریم کردند یکی از مشکلاتی است که کاربران ایرانی، شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی

یکی از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی از پیاده‌سازی ساز و کاری مبتنی بر هوش مصنوعی جهت اضافه کردن خودکار و لحظه‌ای سایت‌های تحریم‌شده خبر داده است.

به گزارش ایسنا، خدمات اینترنتی و وب‌سایت‌هایی که ایران را تحریم کردند یکی از مشکلاتی است که کاربران ایرانی، شرکت‌ها و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی هر روز از آن آسیب می‌بینند. برخی سایت‌های مفید به دلایلی دسترسی کاربران ایرانی را محدود، یا به اصطلاح خود، ما را تحریم می‌کنند که این سایت‌ها و خدمات در زمینه‌های گوناگون از علم و فناوری، تجارت، فناوری اطلاعات و نمونه‌هایی از این دست هستند که کاربران ایرانی برای فعالیت یا کار خود به آن نیاز دارند.

بنابر اعلام، امکان دسترسی به سایت‌های تحریمی با حداکثر سرعت، سال گذشته برای کاربران فراهم شد. در این رابطه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبر گفته بود پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است.

به گفته وی بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها مورد نیاز برنامه نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است و در شرایط فعلی، دسترسی با ابزارهای فیلتر شکن انجام می‌شود که هم امنیت آنها را به خطر انداخته و هم سرعت استفاده را کند می کند؛ با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را با حداکثر سرعت فراهم خواهد کرد.

بنابراین این امکانات در سایتی به آدرس ۴۰۳.online در دسترس قرار گرفته است و برای  ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است. بر این اساس دیگر نیازی به فیلترشکن وجود دارد و قرار است روز به روز به کیفیت این سرویس افزوده شود.

حال با گذشت چندین ماه و استفاده از این سایت، برخی کاربران درخواست‌هایی جهت بهبود عملکرد آن دارند. به طور مثال به تازگی یک کاربر در یک شبکه اجتماعی داخلی از مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست کرده است تا تغییری در سیاست افزودن به سایت‌های پشتیبانی شده در ۴۰۳. Online ایجاد شود چراکه سایت‌های بسیاری پشتیبانی نمی‌شوند و زمانی که درخواست پشتیبانی می‌دهند، باید مدت زیادی برای پشتیبانی انتظار بکشند.

او تأکید می‌کند که کاربر اکنون به سایت مورد نظر نیاز دارد و قرار نیست ماه آینده پس از بررسی و تأیید سامانه کار خود را ادامه دهد.

در همین رابطه – امیر محمدزاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در پاسخ به درخواست این کاربر اعلام کرد: در حال پیاده‌سازی سازوکاری مبتنی بر هوش مصنوعی جهت اضافه کردن خودکار و لحظه‌ای سایت‌های تحریم‌شده هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.